Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAVACILIK MATEMATİĞİ-I Üçüncü Düzey HEE 101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZMİYE ALEMDAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Uçak Elektrik-Elektronik Bölümünde gerekli olacak temel matematik kavramların öğretilmesi yani Temel matematik konularından; Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları, oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler, Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler, Lineer eşitlikler ve çözümleri; İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri; Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler; Logaritmalar; Kompleks sayılar; Matrisler, determinantlar; Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar, Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı; Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri, Basit trigonometri; Trigonometrik ilişkiler, tabloların ve kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımını vermektir.
Dersin Tanımı Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği
1 Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları.
2 Oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler.
3 Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler. Lineer eşitlikler ve çözümleri.
4 İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri;
5 Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler.
6 Logaritmalar.
7 Kompleks sayılar.
8 Ara Sınav
9 Matrisler.
10 Determinantlar.
11 Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar.
12 Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı.
13 Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri.
14 Basit trigonometri, Trigonometrik ilişkiler. Tabloların ve kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımı,Örnekler, Teoremler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Aritmetik, Cebir, Geometri konularının öğrenilmesi.
2 Havacılık ve Uzay Fakültesinin Uçak Elektrik-elektronik bölümü öğrencileri genel matematik bilgilerini anlamış olmalı, muhakeme gücünü artırmış olmalı, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğrenmiş olmalılar.
3 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olmalı.
4 Ders de anlatılan Aritmetik, Cebir ve Geometri konularını anlamış olmalı.
5 Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
6 Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğrenilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazanılmasıdır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Genel Matematik, M. Balcı, A.Ü. Fen Ed. Fak. Yayınları • Calculus, R.A.Adams, Vancouver,Canada , 1994 • Advanced Calculus, Schaum’s outlines.
Yardımcı Kaynaklar Çözümlü Matematik Analiz problemleri, M. Balcı, Balcı Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar