Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL YAZI I Üçüncü Düzey İBR 111 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türk dili
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ARZU CEBE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Elhan Allahverdiyev
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Antik dönemlerden günümüze kadar olan dönemde ibrani kaynakları, tarihi, kültürü ile tanışlık
Dersin Tanımı Antik dönemlerden günümüze kadar olan dönemde ibrani kaynakları, tarihi, kültürü ile tanışlık

Dersin İçeriği
1 İbrani dilinin kaynaklarına genel bir bakış
2 İbrani dilinin kısa gelişim tarihi
3 Tevrat döneminde ibranice
4 Hakimler döneminde ibranice
5 Hz.Davud ve Hz.Suleyman döneminde ibranice
6 Babil işgali ve onun ibraniceye etkisi
7 Tevrat ve onun kısımları
8 Ara Sınav
9 Mişna döneminde ibranice
10 Talmud ve onun kısımları
11 Mişna ve onun kısımları
12 Sürgün döneminin başlaması ve ibranice
13 Ortaçağ İspanyada İbrani dilinin gelişimi
14 Sürgün döneminde ibrani şiiri
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İbrani dilinin çeşitli kaynakları öğretiliyor. Bu kaynaklardan ibranicenin kullanma oranı öğretiliyor.
2 İbrani dilinin geçtiyi gelişim tarihi öğreniliyor
3 İbrani kültürü, tarihi, lehceleri öğreniliyor
4 Öğrenciler İbrani dilinin gelişiminde önemli yere sahip olan kişilerle tanış oluyorlar
5 Eski dönemlerden günümüze kadar ibrani dilinin ibrani edebiyatındakı rolü öğreniliyor
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A Short History of the Hebrew Language by Chaim Rabin
Yardımcı Kaynaklar Eleven.co.il

Ders İle İlgili Dosyalar