Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ Birinci Düzey İHH 607 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı Kardiyovasküler hastalığı olan bireylere verilecek kapsamlı hasta bakımı konusunda, etik ilkelere dayalı bilgi, beceri ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders kardiyovasküler hastalığı olan birey bakımında temel oluşturacak kavram ve konuları inceler

Dersin İçeriği
1 Kardiyovasküler Sistemin Yapı ve Fonksiyonları
2 Kardiyovasküler Bozukluğu Olan Hastanın Tanılanması
3 Kardiyovasküler Hastalıklarda Tanı İşlemleri ve Hemşirelik Yaklaşımları
4 Temel Elektrokardiyografi ve Sistematik Analizi
5 Kardiyovasküler Hastalıklarda Risk Değerlendirmesi Kardiyovasküler Hastalıklarda Korunma
6 Akut Koroner Sendromlar ve Hemşirelik Yaklaşımları
7 Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
8 Ara sınav
9 Aritmiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
10 Kardiyomiyopatiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
11 Kalp Yetersizliği ve Hemşirelik Yaklaşımları
12 Hipertansiyon ve Hemşirelik Yaklaşımları
13 Valvüler Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
14 Periferik Vasküler Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
15 Kardiyovasküler Sistemin Enfektif Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kardiyoloji hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme,
2 Kardiyoloji hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Runge MS, Ohman M. Netter'in Kardiyolojisi, Buğdacı S (Çev), Nobel Kitapevleri,2008
Yardımcı Kaynaklar Kardivasküler Hemşirelik Dergisi European Journal of Cardiovascular Nursing Journal of Cardiovascular Nursing

Ders İle İlgili Dosyalar