Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ İkinci Düzey İHH 607 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı Kardiyovasküler hastalığı olan bireylere verilecek kapsamlı hasta bakımı konusunda, etik ilkelere dayalı bilgi, beceri ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders kardiyovasküler hastalığı olan birey bakımında temel oluşturacak kavram ve konuları inceler

Dersin İçeriği
1 Kardiyovasküler Sistemin Yapı ve Fonksiyonları
2 Kardiyovasküler Bozukluğu Olan Hastanın Tanılanması
3 Kardiyovasküler Hastalıklarda Tanı İşlemleri ve Hemşirelik Yaklaşımları
4 Temel Elektrokardiyografi ve Sistematik Analizi
5 Kardiyovasküler Hastalıklarda Risk Değerlendirmesi Kardiyovasküler Hastalıklarda Korunma
6 Akut Koroner Sendromlar ve Hemşirelik Yaklaşımları
7 Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
8 Ara sınav
9 Aritmiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
10 Kardiyomiyopatiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
11 Kalp Yetersizliği ve Hemşirelik Yaklaşımları
12 Hipertansiyon ve Hemşirelik Yaklaşımları
13 Valvüler Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
14 Periferik Vasküler Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
15 Kardiyovasküler Sistemin Enfektif Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kardiyoloji hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme,
2 Kardiyoloji hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Runge MS, Ohman M. Netter'in Kardiyolojisi, Buğdacı S (Çev), Nobel Kitapevleri,2008
Yardımcı Kaynaklar Kardivasküler Hemşirelik Dergisi European Journal of Cardiovascular Nursing Journal of Cardiovascular Nursing

Ders İle İlgili Dosyalar