Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ İkinci Düzey İHH 607 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı Kardiyovasküler hastalığı olan bireylere verilecek kapsamlı hasta bakımı konusunda, etik ilkelere dayalı bilgi, beceri ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders kardiyovasküler hastalığı olan birey bakımında temel oluşturacak kavram ve konuları inceler

Dersin İçeriği
1 Kardiyovasküler Sistemin Yapı ve Fonksiyonları
2 Kardiyovasküler Bozukluğu Olan Hastanın Tanılanması
3 Kardiyovasküler Hastalıklarda Tanı İşlemleri ve Hemşirelik Yaklaşımları
4 Temel Elektrokardiyografi ve Sistematik Analizi
5 Kardiyovasküler Hastalıklarda Risk Değerlendirmesi Kardiyovasküler Hastalıklarda Korunma
6 Akut Koroner Sendromlar ve Hemşirelik Yaklaşımları
7 Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
8 Ara sınav
9 Aritmiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
10 Kardiyomiyopatiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
11 Kalp Yetersizliği ve Hemşirelik Yaklaşımları
12 Hipertansiyon ve Hemşirelik Yaklaşımları
13 Valvüler Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
14 Periferik Vasküler Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
15 Kardiyovasküler Sistemin Enfektif Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kardiyoloji hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme,
2 Kardiyoloji hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Runge MS, Ohman M. Netter'in Kardiyolojisi, Buğdacı S (Çev), Nobel Kitapevleri,2008
Yardımcı Kaynaklar Kardivasküler Hemşirelik Dergisi European Journal of Cardiovascular Nursing Journal of Cardiovascular Nursing

Ders İle İlgili Dosyalar