Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci Düzey FİZ 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. EMRAH TIRAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı BÜTÜN ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğrencinin çalıştığı alanla ilgili gerekli literatür çalışması yapabilmesini, kullanacağı yöntem ve metotları seçerken nelere dikkat edeceği, elde ettiği sonuçları nasıl yorumlayıp sunacağı konusunda gerekli bilgileri vererek etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Tez dersi, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmasını sağlayan teorik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Literatür taraması
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Tez İçeriğinin Belirlenmesi
6 Tez İçeriğinin Belirlenmesi
7 Öğrencinin tezi yazması
8 Öğrencinin tezi yazması
9 Öğrencinin tezi yazması
10 Danışmanın Tezi Okuması
11 Öğrencinin Danışman tarafında belirtilen düzeltmeleri yapması
12 Öğrencinin Danışman tarafında belirtilen düzeltmeleri yapması
13 Tezin şekilsel düzeltilmesi
14 Tezin son halinin enstitüye gönderilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kaynak taraması yapar.
2 Tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilir.
3 Ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile ilgili becerileri uygulayabilir.
4 Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler.
5 Akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 30 420
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 10 70
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     627
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar