Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü Düzey ST 712 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans derslerini geçmiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencinin lisans ve yüksek lisansta edindiği bütün bilgi birikimini kullanarak sanat tarihi ile ilgili bir konuda yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencinin bütün birikimlerini kullanarak sanat tarihi ile ilgili bir konuda yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda edindiği bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürüp sunması sağlanacaktır. Bu sayede öğrenci mesleki yaşamında hazırlayacağı çalışmalar için tecrübe kazanmış olacaktır.

Dersin İçeriği
1 Tez için veri toplama
2 Tez için veri toplama
3 Kaynak taraması: Kütüphane araştırması, alan çalışması
4 Kaynak taraması: Kütüphane araştırması, alan çalışması
5 Kaynak taraması: Kütüphane araştırması, alan çalışması
6 Kaynakçanın oluşturulması, alan çalışması
7 Alan çalışması ve Tezin bölümlenmesi
8 Tezin bölümlerinin yazımı ve kontrolü
9 Tezin bölümlerinin yazımı ve kontrolü
10 Tezin bölümlerinin yazımı
11 Tezin bölümlerinin yazımı
12 Tezin bölümlerinin yazımı
13 Tezin bölümlerinin yazımı
14 Tezin bölümlerinin yazımı
15 Tezin bölümlerinin yazımı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hangi alanda çalışacağını ve hangi konuyu seçeceğini belirler.
2 Belirlenen konunun çalışma yöntemini planlayabilir.
3 Anahat planını oluşturur ve bu plan doğrultusunda çalışmalarına başlar.
4 Araştırma konusu doğrultusunda bazı temel kaynaklara ulaşır.
5 Ulaşılan kaynaklardan yeni bir kaynakça oluşturur.
6 Edinilen kaynakları inceler.
7 Hazırlayacağı tezdeki amaç, kapsam ve izleyeceği yöntemi belirler ve yazıya döker.
8 Konu ile ilgili genel tartışmaya katılır. Bu tartışma doğrultusunda hazırlayacağı çalışmanın doğrultusunu belirler.
9 Literatür tartışmasına katılır.
10 Anahat, amaç, kapsam ve yöntemin oluşturulması ve bibliyografyanın tartışılması ve kontrolünü yapar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 20 100
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 30 300
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar