Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMAKOPE ANALİZLERİ Üçüncü Düzey EAK 612 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste teorik konular anlatıldıktan sonra öğrencilerden birer proje hazırlamaları istenecektir. Ayrıca öğrenciler laboratuarda örnek bir farmakope analizi yapılacaktır
Dersin Amacı Dersin amacı farmakope analizlerinde kullanılan analiz yöntemlerinin öğrenilmesi ve öğrencinin farmakope analizlerine yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Farmakope tanımı, temel kavramlar, farmakope analizinde kullanılan analiz yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Farmakope tanımı ve temel tanımlamalar
2 Kütle, erime noktası, erime aralığı, kaynama noktası ve kaynama aralığının tayini
3 Ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi, IR spektroskopisi, atomik absorpsiyon spektroskopisi
4 Floresans spektroskopisi, türbidimetri ve nefrolometri
5 Kromatografinin teneli ve uygulamaları, pH tayini
6 Elektroforez
7 ARA SINAV
8 Genel tanınma testleri ( Klorür, Sülfat, Ağır metaller vs)
9 Araştırma projesi hazırlanması
10 Kompleksometrik titrasyon, susuz ortam titrasyonları
11 Gaz Kromatografisi
12 Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi
13 Yüksek Performanslı Sıvı Kromatografisi ile farmakope analizlerinin uygulamaları
14 Projenin sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Famakope analizleri hakkında bilgi edinilmesi
2 Farmakopedeki temel tanımlamalar
3 Farmakopede sınır testleri
4 Farmakopede kullanılan cihazların kalibrasyonları
5 Farmakopede kullanılan cihazlar
6 Farmakopedeki safsızlık analizleri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 25 25
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. The International Pharmacopoeia, Vol 1 : Genaral Methods of Analysis, World Health Organization, 1979 2. The International Pharmacopoeia, Vol 3 : Quality Specifications, World Health Organization, 1988 3. The International Pharmacopoeia, Vol 4 : Tests, Methods and Genaral Requiremens Quality Specifications for Pharmaceutical Substances, Excipients, and Dosage Forms, World Health Organization, 1994
Yardımcı Kaynaklar Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996

Ders İle İlgili Dosyalar