Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI İKTİSAT II Üçüncü Düzey B-İKT302 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İKT.102 İktisada Giriş II
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hayriye Atik, Doç. Dr. Oğuzhan Türker, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ünlü
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Uluslararası Parasal İktisat teorilerinin ve kavramlarının öğrencilere kapsamlı bir şekilde öğreterek dünyada karşılaşılan uluslararası iktisadi ve özellikle finansal sistemleri ve sorunları anlayabilme, yorumlayabilme ve çözümleyebilme yetisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bir ülkenin diğer ülkelerle döviz kuru, ödemeler bilançosu gibi konular bağlamında yapmış oldukları ekonomik işlemlerdir.

Dersin İçeriği
1 Ödemeler Bilançosu
2 Döviz Piyasası
3 Fiyatlar ve Döviz Kurları: Satın Alma Gücü Paritesi
4 Döviz kurları, Faiz oranları ve Faiz Paritesi
5 Kur Riskleri, Tahminlemeler ve Uluslararası Yatırımlar
6 Ödemeler Bilançosu Teorileri
7 Döviz Kuru Teorileri
8 Vize Sınavı
9 Uluslararası Para Sistemleri-I
10 Uluslararası Para Sistemleri-II
11 Uluslararası Bankacılık, Borçlar ve Riskler
12 Açık Ekonomilerde Makroekonomik Politikalar
13 Küresel Sermaye Piyasaları
14 Uluslararası Finansal Krizler
15 Gelişmekte olan Ülkeler: Büyüme, Krizler ve Reformlar
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uluslararası parasal iktisat teorilerini ve temel kavramları tanımlar.
2 Bu teorilerden hareketle günümüzdeki uluslararası ekonomik olayları analiz eder.
3 Uluslararası ödeme sistemi içerisinde ekonomik birimlerin ve kurumların rolünü açıklar.
4 Alternatif döviz kuru sistemlerini karşılaştırabilir ve ticaret ve parasal konular arasındaki ilişkileri açıklar.
5 Uluslararası ekonomik göstergeleri takip eder,istatistiki verileri kullanır ve yorumlar.
6 Küresel finansal sistemi öğrenir.
7 Uluslararası parasal sorunlar hakkında çözüm önerisi geliştirir.
8 Uluslararası sermaye hareketlerinin, ekonomik büyüme ve kalkınma ve gelir dağılımı üzerinde etkilerini tartışır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Seyidoglu, H. (2013), " Uluslararasi Iktisat , Teori, Politika ve Uygulama " Guzem Yayinlari, Istanbul.
Yardımcı Kaynaklar Husted, S. and Melvin, M. (2010), ” International Economics”, Eight Edition, Addison Wesley , Pearson Education Inc. http://wps.aw.com/aw_husted_ie_8/ Krugman, P. R. and Obstfeld, M. (2009), " International Economics, Theory and Policy" 8th Edition, Addison Wesley, Pearson Education Inc Salvatore, D.(2007), " International Economics" 9th Edition, John Wiley & Sons Inc. Gerber, J. (2005), ” International Economics”, Third Edition, Addison Wesley , Pearson Education Inc. Ingham, Barbara. (2004), ” International Economics, A European Focus” Prentice Hall, Pearson Education Inc

Ders İle İlgili Dosyalar