Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOLAŞIM HEMODİNAMİĞİ Üçüncü Düzey FZY 609 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET AKİF BAKTIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Haftada üç saat teorik anlatım,power point sunumlar,CD izlenmesi,her dersin sonunda soru-cevap şeklinde tartışma,Her öğrenciye verilen bir ödev konusunun son ders haftasında sunumu
Dersin Amacı Kanın fiziksel karakteristikleri, basınç-akım-direnç ilişkileri, damarların gerilebilme yeteneği ve vasküler kapasitans, arteryel ve venöz dolaşımlar, ve hacim-basınç eğrileri, kan akımının dokular tarafından kontrolü, arteryel basıncı düzenleyen mekanizmalar, hipertansiyon ve dolaşım şoku konulrında bilgi sahibi olmak ve tartışabilmek
Dersin Tanımı Kanın fiziksel karakteristikleri, basınç-akım-direnç ilişkileri, damarların gerilebilme yeteneği ve vasküler kapasitans, arteryel ve venöz dolaşımlar, ve hacim-basınç eğrileri, kan akımının dokular tarafından kontrolü, arteryel basıncı düzenleyen mekanizmalar, hipertansiyon ve dolaşım şoku konulrında bilgi sahibi olmak ve tartışabilmek

Dersin İçeriği
1 Kanın fiziksel karakteristikleri, kanın viskozite özellikleri
2 Kanın kimyasal karakteristikleri
3 Basınç-Akım ilişkisi
4 Akıma karşı direnç
5 Laminar ve turbulent akımlar
6 Kanın reolojik özellikleri
7 Arteriyel sistem, komplians
8 Arteriyel kan basıncı
9 Mikrosirkülasyon ve transkapiller alış-veriş
10 Periferik dolaşım ve kontrolü
11 Kardiyak output ve kontrolü
12 Vasküler fonksiyon eğrileri
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanın fiziksel karakteristikleri, basınç-akım-direnç ilişkileri, damarların gerilebilme yeteneği ve vasküler kapasitans, arteryel ve venöz dolaşımlar, ve hacim-basınç eğrileri, kan akımının dokular tarafından kontrolünü açıklayabilir, tartışabilir
2 arteryel basıncı düzenleyen mekanizmalar, hipertansiyon ve dolaşım şoku konulrında yorum yapabilir ve tartışabilir
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 28 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 28 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 28 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ), İnsan Fizyolojisi ( Ganong ), The cell physiology, The principle of physiology Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
Yardımcı Kaynaklar Web sitesi kaynakları,

Ders İle İlgili Dosyalar