Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
PATHOLOGY OF DOG DISEASES First cycle VPT 650 1 6.00 6.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities -
Language of instruction Turkish
Coordinator Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM
Lecturer(s) Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
Teaching assitant(s) -
Mode of delivery Theoretical and practical
Course objective Pathogenesis of canine disease with morphological findings and the diagnosis and differential diagnosis
Course description Pathogenesis of canine disease with morphological findings and the diagnosis and differential diagnosis

Course contents
1 Respiratory diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
2 Respiratory diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
3 Digestive system diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
4 Digestive system diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
5 Liver and biliary tract diseases in dogs( bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
6 Liver and biliary tract diseases in dogs( bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
7 Urinary tract diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
8 Hematopoietic system diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
9 Cardiovascular system diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
10 Female genital tract diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
11 Male genital tract diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
12 Eye and ear diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
13 Skin diseases in dogs (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
14 Endocrine system diseases in dogs i (bacterial, viral, toxic, protozoa, parasites)
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 To give detailed information about systemic bacterial, viral, toxic, protozoal and parasitic diseasesin dogs
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 3 42
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 2 28
Homework 0 0 0
Presentation / seminar 10 3 30
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 1 10 10
Midterm exams 1 2 2
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 10 10
Final exam 1 2 2
Research 14 2 28
Total work load     152
ECTS     6.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook Veteriner Sistemik Patoloji Cilt I ve II, Prof. Dr. Mehmet Alibaşoğlu, Prof. Dr. Tahsin Yeşildere
Additional references Veteriner Sistemik Patoloji Cilt I ve II, Prof. Dr. Mehmet Alibaşoğlu, Prof. Dr. Tahsin Yeşildere 2-Veteriner Özel Patoloji I Uygulama dersi preperat fotoğrafları.Anabilim Dalı yayını 3- Nekropsi, Berkin Ş, Alçığır G; Medisan Yayınevi, Ankara, 1999 4-Veteriner Patoloji Cilt I ve II, Milli ÜH, Hazıroğlu R, Tamer Matbaacılık, Ankara, 1998. 5- Pathologic Basis of Veterinary Disease,McGavin,Zachary.

Files related to the course unit