Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL DİNİ BİLGİLER II Birinci Düzey DKA102 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA BAKTIR, YRD. DOÇ. DR. MENDERES GÜRKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı İbadet kavramı, ibadetin mahiyeti, ibadetin çeşitleri ve özellikleri, ibadetlerin birey ve toplum açısından yararları, ibadetler için gerekli şartlar, ibadetlerin uygulanış şekilleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin Tanımı İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölümü öğrencilerine ibadetin amacı, özellikleri, uygulanış biçimleri, birey ve toplum açısından yararları hakkında bilgilendirmek.

Dersin İçeriği
1 GİRİŞ
2 İbadet kavramı ve ibadetin mahiyeti
3 İbadetin çeşitleri ve özellikleri
4 İbadetin farz kılınmasında gözetilen amaçlar ve hikmetler
5 İbadetlerin birey ve toplum açısından yararları/Bireysel ve toplumsal dayanışma ve kardeşlik
6 İbadetlerin geçerli olma şartları (temizlik, abdest)
7 İbadetlerin geçerli olma şartları (ibadetlerin farz, vacip ve sünnetleri)
8 Ara Sınav
9 Namaz ve oruç gibi ibadetlerin uygulanış şekilleri
10 Zekât ve Hac gibi ibadetlerin uygulanış şekilleri
11 İbadetlerin uygulanışlarında mezhepsel farklılıklar
12 Fıkıh ve Fıkıh Usulü
13 Kelam ve Kelam Usulü
14 Bitirme Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İbadet ve ibadetlerin mahiyetini kavrar.
2 İbadetlerin farz kılınışında gözetilen amaçları kavrar ve ifade eder.
3 İbadetlerin birey ve toplum açısından insana kazandırdığı yararların önemini kavrar.
4 İbadetlerin uygulanış şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 İbadetlerin bireysel ve toplumsal önemini kavrar.
6 İbadetler ve davranışlar arasındaki bağlantıyı kurar
7 İbadetlerin uygulanışında mezhepsel farklılıkları öğrenir. İbadetlere yönelik fıkıh, fıkıh usulü gibi alanlara yönelik bilgi edinir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TÜRKİYE DİYANET VAKFI YAYINLARI İSLAM İLMİHALİ (2 CİLT)
Yardımcı Kaynaklar ÖMER NASUHİ BİLMEN BÜYÜK İSLAM İLMİHALİ

Ders İle İlgili Dosyalar