Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Üçüncü Düzey EGB 554 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, karşılaştırmalı eğitimin temel kavramları, yaklaşımları ve karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri hakkında bilgi kazandırmak; çeşitli ülkelerde eğitim sistemleri “amaç ve politika” – “yönetsel yapılanma, okul sistemi yapılanması” – “işleyiş” açısından betimlemek. Daha sonra odak ülke eğitim sistemi bu ölçütlere göre Türk Eğitim Sistemi ile bu benzerlik ve farlılık açısından karşılaştırmaktır.
Dersin Tanımı Seçilmiş ülkelerdeki modern eğitim sistemlerini, politika ve uygulamalarını tanıtmak, eğitim sistemlerini kıyaslayıp, farklılıkların nedenlerinin tartışılması.

Dersin İçeriği
1 Karşılaştırmalı Eğitimin Kuramsal Çerçevesi
2 Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları
3 Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmalarının Yapılış Biçimleri
4 Yükseköğretimin Uluslararasılaşması
5 Türk Eğitim Sistemi
6 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
7 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
8 Ara sınav
9 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
10 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
11 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
12 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
13 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
14 Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
2 seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleri arasındaki benzerlikleri görebilecek
3 seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları görebilecek
4 seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleriyle Türk eğitim sistemini kıyaslayabileceklerdir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4 Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5 Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7 Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8 Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10 Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11 Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Balcı, Ali (2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara. Pegem A Yayıncılık. Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Türk Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye''de Sınıf Ögretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar