Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ I İkinci Düzey F-SKY205 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MERVE OĞUZHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET SEYDA OZAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Antik Yunan''dan modern ulus devletlerin kurulmasıyla sonuçlanan süreç içerisinde; temelde devlet iktidarı, toplum ve birey arasındaki ilişkilerin farklı düşünürlerce nasıl kavrandığının incelenmesi aracılığıyla öğrencilere bu ilişkilere dair kendi düşüncelerini oluşturmaktır. Bu bağlamda, siyasal düşünürlerin ele aldıkları sorunlara dair karşılaştırmalı bir perspektif kazandırmak ve aynı zamanda siyasal düşünce ve eylemin filizlenmesinde toplumsal arka planının da önemli olduğu kavrayışını edindirmektir.
Dersin Tanımı Önemli filozofların siyasi düşüncelerini ele alan bu ders, aynı zamanda toplumsal ve ekonomik koşullar arasındaki ilişkiye dair karşılaştırmalı yaklaşımın önemine vurgu yapar.

Dersin İçeriği
1 Antik Yunanda Toplumsal ve Siyasal Yapı
2 Platonun Siyaset Felsefesi
3 Aristotelesin Siyaset Felsefesi
4 Helenistik Dönemde Siyaset Felsefesi
5 Romada Siyasal Düşünce ve Kurumlar
6 Roma İmparatorluğunun ve Homo Politicusun Çöküşü
7 Ortaçağda Toplum ve Siyaset Homo Credensin Yükselişi
8 Ara Sınav
9 Yeni Bir Çağın Başlangıcı: Rönesans-Reform
10 Machiavelli ve Ahlak-Siyaset Ayrımı Düşüncesi
11 Jean Bodin ve Egemen Devlet Düşüncesi
12 Thomas Hobbes ve Leviathan
13 Liberalizmin Doğuşu ve John Locke
14 Aydınlanma ve Siyasal Düşünceye Etkileri
15 Jean Jacques Rousseau ve Halk Egemenliği Düşüncesi
16 Dönem Sonu Sınavı
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Siyasal Düşüncenin ortaya çıkışı, gelişmesi ve tarihsel serüvenini öğrenir.
2 Siyasal Düşüncedeki önemli düşünürlerin teorik yaklaşımlarını öğrenerek, analizler yapabilir.
3 Devlet-Toplum-Birey ilişkisinin evrimini ve buna yönelik farklı kavrayışları tarihsel dönemler içinde karşılaştırabilir
4 Siyasal Düşünce Tarihindeki başlıca düşünürlerin özgün yanlarını bilir, eserlerini tanır.
5 Siyasal Düşünceler Tarihinin sosyal bilimlerin diğer dallarıyla olan bağlantısını kurar.
6 Günümüz siyasal ve sosyal kurumların gelişimini öğrenerek, tarihsel süreçlerle bağını değerlendirir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Batıda Siyasi Düşünceler Tarihi, Mehmet Ali Ağaoğulları, İletişim Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Siyasal Düşünceler Tarihi, Jean Touchard (Çeviri: İsmail Yerguz), Islık Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar