Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Üçüncü Düzey BSB 673 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Insan kaynakları gelişimi yönetiminde öğrencilere öğretmeyi insan kaynakları yönetimi giriş tanımlar ve temel kavramlar.
Dersin Tanımı İnsan kaynakları yönetiminin temel kavramları tanımı ve tanıtımı

Dersin İçeriği
1 İnsan kaynakları yönetimine giriş tanım ve temel kavramlar, İnsan kaynakları yönetimindeki gelişmeler
2 İnsan kaynakları yönetimi illkeleri ve insan kaynakları yönetimi işlevleri
3 İnsan kaynakları yönetimi çevresi ve ülkemizde iş hayatı ve insan kaynakları yönetimindeki gelişmeler
4 İnsan kaynağının sağlanmasıyla ilgili politikaların geliştirilmesi ve insan kaynakları planlaması
5 Teknik işlevler; iş analizi, iş tanımı, iş gereklerive iş etüdü
6 İnsan kaynağını bulma ve seçme, insan kaynağını seçmeyle ilgili sınavlar
7 İnsan kaynağının yönlendirilmesi, sosyalleştirme güdüleme kuramları
8 Mesleki planlama ve uzmanlaşma, Disiplin şikayet ve işyerinde şiddetin önlenmesi
9 vize sınavı
10 Hizmet içi eğitimin nedenleri ve hizmet içi eğitim türleri ve aşamaları
11 Ücret yönetimi, ücret ile işgören güdülemesi arasındaki ilişki
12 İnsan kaynakları yönetimindeki gelişmeler ve çalışma ilişkileri
13 Uluslararası insan kaynakları yönetimi
14 İnsan kaynakları yönetiminin geleceği
15 Final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan kaynakları yönetiminin tanımi ve temel kavramları kavrayıp, insan kaynakları yönetimindeki gelişmeleri öğrenir
2 İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini öğrenir ve insan kaynakları yönetimi çevre etmenlerini analiz eder
3 İnsan kaynağının sağlanmasıyla ilgili politikaların geliştirilmesi, insan kaynakları planlamasının yapılmasını öğrenip Teknik işlevleri kavrar
4 İnsan kaynağını bulma ve seçme sürecini öğrenerek gerekli sınavların nasıl yapılacağını kavrar
5 İnsan kaynağının yönlendirilmes,sosyalleştirilmesi ve motivasyonuyla ilgili kuramları öğrenir
6 Mesleki planlama ve uzmanlaşmayı öğrenip işyerinde disiplin şikayet ve şiddetin önlenmesiyle ilişkili kuralları öğrenir
7 Başarı değerlemesini ve ortaya çıkan sorunları öğrenip, İnsan kaynağının eğitimi ve geliştirilmesinin önemini kavrar
8 Ücret yönetimini öğrenerek, ücret ile işgören güdülemesi arasındaki ilişkileri kavrar ve ücret sistemlerini anlar
9 İnsan kaynakları yönetimindeki gelişmeleri izleyerek uluslararası insan kaynakları yönetimini kavrar
10 İnsan kaynakları yönetiminin geleceğini ve beklenen gelişmeleri öğrenir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 4 4 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Öznur Yüksel, İnsan kaynakları yönetimi kitabı, Gazi kitabevi yayınları : Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar