Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER SİMETRİ Birinci Düzey KİMS451 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Moleküler simetri özellikle moleküler yapı ile ilişkili karmaşık problemlerin çözümünü basitleştirerek, moleküllerin spektroskopik yapılarının aydınlatılmasında yardımcı olmaktır.
Dersin Tanımı Kristal, molekül ve kiralitenin keşfi ile kimyada kullanılmaya başlanılan simetrinin kimyasal uygulamaları büyük ölçüde moleküler simetriye dayanır.

Dersin İçeriği
1 Simetri kavramı, simetri terimleri,
2 VSEPR modeli, formüller ve izomerlik
3 Simetri işlemleri ve simetri elemanları
4 Nokta grupları
5 Nokta gruplarının çarpım tabloları
6 Eşdeğer atomlar, kiral moleküller ve optikçe aktiflik
7 Ara Sınav
8 matematiksel grup ve çarpım tabloları
9 Matrisler, simetri işlemlerinin matris gösterimi
10 İndirgenebilir gösterimler
11 Karakter tabloları
12 Moleküler titreşimler
13 moleküler hareketler temel titreşim modları
14 Simetri türleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Simetri hakkında bilgi edinilir
2 Nokta grubu bilinen bir bileşiğin geometrisini tespit etme yetisi kazanılır.
3 Matematik bilgisi ile kimya bilgisi birleştirilir.
4 karakter tabloları ve simetri arasındaki bağlantı kurma yetisi edinilir.
5 Spektroskopi ve simetri arasında köprü kurma becerisi kazanılır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Moleküler Simetri, Prof. Dr. Cemal Kaya, Yrd. Doç. Dr. Duran Karakaş, Palme yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Değişik anorganik kimya kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar