Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ DÜZEY PROJE YÖNETİMİ Birinci Düzey MİM 620 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli teorik
Dersin Amacı Yapı üretim sürecinin-yapım öncesi evresinin- yönetimi için gerekli temel bilgilerin aktarılması. Öğrencinin tez, ilgi alanındaki yapı üretim süreci ve yönetimi fonksiyonu veya fonksiyonlarının araştırılması
Dersin Tanımı Yapı üretimi (proje kavramı, yapı üretimi ve sektörün genel özellikleri endüstri devrimleri) Yapı elde etme süreci ve evreleri, yönetim kuramı, yapı projesi yönetimi (yönetim fonksiyonlar; eylemler etmenler ve kısıtlar), yapı projesi ekonomisi (maliyet, finansman, maliyet tahmini), kalite, toplam kalite yönetimi, araştırma, seminer ve dönem ödevi

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve program verme
2 Yapı üretimi endüstri devrimleri, sektörel özellikler
3 Proje kavramı, yapı elde etme süreci, evreler
4 Sistem kuramı, yönetim kavramı, yapı projesi yönetimi
5 Yönetim fonksiyonları: planlama, tasarım, problem çözme
6 Karar verme, denetim
7 Yönetim etmenleri: iletişim, organizasyon, koordinasyon
8 Standardizasyon, verimlilik, kalite, toplam kalite yönetimi
9 Kısıtlar: zaman, teknoloji, kanun ve yönetmelikler
10 Yıl içi sınav (FBE ve Anabilim Dalı başkanlıklarının verdiği tarih aralığına göre değişmektedir)
11 Yapı projesi ekonomisi
12 öğrenci ödev sunumları
13 öğrenci ödev sunumları
14 öğrenci ödev sunumları
15 öğrenci ödev sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 PROJE YÖNETİMİ ALANINDA TEMEL VERİLERİ ALGILAMAK VE UYGULAMAYA GEÇİRMEK
2 PROJE YÖNETİMİNİN MİMARİDEKİ UYGULAMA FAYDALARINI BELİRLEMEK
3 PROJE YÖNETİMİNDE ETMENLERİ ALGILAMA
4 PROJE YÖNETİMİNDE EYLEMLERİ ALGILAMA
5 TASARIM-UYGULAMA-KULLANIM AŞAMALARINDA PROJE YÖNETİMİ OLGUSUNUN BİLİNCİNE VARMA
6 DÜNYA VE TÜRKİYE KAPSAMINDA PROJE YÖNETİMİNİN ÖNEMİ
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     163
AKTS     6.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   140

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar