Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
THESIS STUDIES İkinci Düzey ME800 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. SİBEL GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SİBEL GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE VEYA UZAKTAN
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Yüksek lisans öğrencilerinin, orjinal bir konuda yeni bir metod geliştirmeleri ya da varolan bir metodu farklı alanlara uygulamaları ve yapacakları araştırmaları da bu perinsipler üzerinde kurarak tez çalışmalarını yürütmelerine yardımcı olur.
Dersin Tanımı u ders danışmanların bilgi ve becerilerini Yüksek Lisans öğrencilerine aktararak bilimsel temellere dayalı ve yazım kurallarına uygun bir tez yazılmasını sağlar.

Dersin İçeriği
1 Yüksek lisans öğrencisinin tez konusu ile ilgili literatür çalışmaların yapılması
2 Yüksek lisans öğrencisinin doktora tez konusuna karar verilmesi
3 Yüksek lisans öğrencisinin doktora tez çalışmalarını gelişiminin devamlı olarak kontrol edilmesi
4 Yüksek lisans öğrencisinin tez yazımın kontrol edilmesi
5 Tez yazımının başarıyla sonuçlanıp savunulması
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek yeni tasarımlar için endüstriye uygulayabilmek
2 Yeni bir konu çalışma metodu geliştirmek
3 Bilinen bir metodu geliştirerek farklı malzeme, süreç yada sistemlere uygulamak
4 Çalışma sonuçlarını bilimsel makaleler şeklinda yayınlayarak literatüre katkıda bulunmak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 450 450
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 100 100
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders İle İlgili Dosyalar