Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT YAZILARI Birinci Düzey HEYT303 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Mustafa Sevinç
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma.
Dersin Amacı Dersin amacı, sanatla ilgili çeşitli soruları irdeleyen metinleri okumak ve incelemek, bu metinleri yapısal olarak çözümlemek ve metinler arası okumaları gerçekleştirebilmek, geçmişten günümüze sanatla ilgili çeşitli görüş ve anlayışları kavratmak, bir tartışma zemini yaratarak bilgi paylaşımını ve okumaların kalıcılığını sağlamak, yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Sanatın temel kavramları ve ve sanatın geçmişten bugüne geçirdiği değişim/dönüşüm süreçlerini irdeleyen kitap ve metinlerin incelenmesi, bu metinlerden hareketle geçmişten günümüze sanata ilişkin çeşitli görüş ve anlayışların kavratılması ve bir tartışma zemini yaratılmasıdır.

Dersin İçeriği
1 Sanatın temel kavramlarını irdeleyen metinlerin analizi
2 Sanat felsefesi metinleri analizi
3 Modernizm ve sanat ilişkisini tartışan metinlerin analizi
4 Modern toplumda sanatçının konumunu/profilini/yaratma tarzını tartışan metinlerin analizi
5 Postmodernizm ve sanat ilşkisini tartışan metinlerin analizi
6 Vize Sınavı
7 Postmodern toplumda sanatçının konumunu/profilini/yaratma tarzını tartışan metinlerin analizi
8 Sanatçıların kaleme aldığı manifestoların analiz edilmesi
9 Sanatçıların kaleme aldığı sanat metinlerinin analiz edilmesi
10 Müze katalogları ya da sergi kataloglarından seçilen metinlerin tartışılması
11 Müze katalogları ya da sergi kataloglarından seçilen metinlerin tartışılması
12 Müze katalogları ya da sergi kataloglarından seçilen metinlerin tartışılması
13 Plastik Sanatlar alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası sanat dergilerinden öğrenciler tarafından seçilen bir makalenin incelenmesi ve tartışılması
14 Plastik Sanatlar alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası sanat dergilerinden öğrenciler tarafından seçilen bir makalenin incelenmesi ve tartışılması
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanatın temel kavramları ve sanatın geçmişten bugüne geçirdiği değişim/dönüşüm süreçlerini irdeleyen kitap ve metinlerden önemli örnekler incelenir.
2 Bir metnin nasıl irdelenmesi gerektiğine dair yöntemleri kavrar.
3 Metinlerden hareketle sanata ilişkin çeşitli görüş ve anlayışlara dair bilgi sahibi olur ve tartışır.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2 Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3 Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4 Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5 Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6 Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8 Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9 Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10 Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12 Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13 Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14 Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15 Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1-Modernizmin Serüveni, Derleyen: Enis Batur, Yapı Kredi Yayınları 2-Modernizm Versus Postmodernizm, Derleyen: Mehmet Küçük 3-Postyapısalcılık-Postmodernizm?, Madan Sarup, Bilim ve Sanat Yayınları 4-Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 5-Plastik Sanatlar alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası sanat dergileri. 6-Yeni yayınların takibi ve kaynakların güncellenmesi, sanata dair yeni kuramların irdelenmesi. 7-Sanatçı Metinleri ve manifestoları. 8-Sergi katalogları 9-Müze Katalogları

Ders İle İlgili Dosyalar