Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SERAMİK MATRİKS KOMPOZİTLER-I İkinci Düzey MKM 573 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EYYUP GERÇEKCİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Seramik kompozit malzemelerin üretim metodları ve uygulama alanlarının gösterilmesi
Dersin Tanımı Söz konusu kompozitlerin üretimleri, yapı ve özellikleri arasında ilişkiler, ve tokluk artırma mekanizmaları verilmeye çalışılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Kompozitlere giriş
2 Seramik Matriksli Kompozitler (CMCs)
3 Seramik malzemeler
4 Güçlendirici malzemelerin çeşitleri;fiberler, parçacıklar vs.,
5 (Devam)
6 Seramik matriksli malzemelerin kristal yapısı
7 Seramik ve camların klasik ve klasik olmayan üretim metotları
8 (Devam)
9 Ara Sınav
10 Seramiğin mekanik davranışı: Sürünme ve hasar
11 Fiberlerin üretim metotları, Fiberlerin diğer üretim metotları
12 Sıcaklığın seramik fiberlerin dayanımı üzerindeki etkisi
13 Seramik Matriks Kompozitlerde toklaştırma mekanizmaları
14 (Devam)
15 Fiber dayanımının istatistik analizi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seramik matriks kompozit malzemelerin uygulama alanlarının anlatılması, kompozitler içerisinde kullanılan takviye elemanlarının amacının öğretilmesi
2 Seramik matriks kompozit malzemelerin klasik ve modern üretim metodlarının tanıtımı
3 Fiber çeşitleri ve üretim metodları
4 Seramik matriks kompozit malzemelerde sıcaklığın etksinin incelenmesi
5 Seramik matriks kompozit malzemelerde toklaştırma mekanizmalarının öğretilmesi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 3 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ceramic Matrix Composites, K.K.Chawla, Chapman and Hall, 1993
Yardımcı Kaynaklar Toz Metalurjisi ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri, Çev.: Prof.Dr.Süleyman Sarıtaş ve diğerleri,2007-Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar