Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖZEL GRUPLARDA MENÜ PLANLAMA Üçüncü Düzey BES 304 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Gizem AYTEKİN ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma
Dersin Amacı Özel gruplar için menü planlama ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmak.
Dersin Tanımı Bu ders özel gruplar için menü planlama ile ilgili bilgi ve becerileri içerir.

Dersin İçeriği
1 Menünün tanımı ve tarihsel gelişimi
2 Menü çeşitleri
3 Menü planlamanın önemi ve yararları
4 Menü planlamada göz önünde bulundurulması gereken etmenler
5 Menü modeli geliştirme aşamaları ve ilkeleri-Standart reçeteler
6 Tabldot ve alakart menü planlama
7 Ara sınav
8 Kreşlere yönelik menü planlama
9 Adölesanlara yönelik menü planlama
10 Vejetaryenlere yönelik menü planlama
11 Huzurevlerine yönelik menü planlama
12 İşçilere yönelik menü planlama
13 Sporculara yönelik menü planlama
14 Diyet menüleri planlama
15 Her bir özel grup için menü değerlendirmesi
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Menünün tanımı ve çeşitleri konusunda bilgi sahibi olur.
2 Menü planlamanın önemini ve yararlarını öğrenir.
3 Menü planlamada göz önünde bulundurulması gereken etmenleri öğrenir.
4 Menü modeli geliştirmeyi ve standart reçeteleri öğrenir.
5 Tabldot ve alakart menü planlama konusunda bilgi ve beceri kazanır.
6 Özel gruplarda menü planlama konusunda bilgi ve beceri kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ağız, diş, çene ve bunlarla ilişkili çevre dokuların anatomisi, hastalıkları, deformitelerini öğrenir ve tedavi yöntemlerini uygular.
2 Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3 Ağız, diş, çene ve bunlarla ilişkili çevre dokuların hastalıkları ve deformitelerinin teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4 Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır.
5 Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6 Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8 Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9 Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10 Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11 Genel etik kurallarına uygun davranır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beslenme, Ayşe BAYSAL
Yardımcı Kaynaklar Standart Yemek Tarifleri, Türkan KUTLUAY MERDOL Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama, Ayşe BAYSAL-Nazife KÜÇÜKARSLAN Türkiye Özgü Beslenme Rehberi

Ders İle İlgili Dosyalar