Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI Birinci Düzey NHEM 507 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.DR. BETÜL ÖZEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin Amacı Klinik uygulamalarda öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının öğretimde etkin yöntem ve teknikleri tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Dersin tanımı Bu ders klinik uygulamalarda öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının öğretimde etkin yöntem ve teknikleri tartışmalarını, bu bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisini kazandırır

Dersin İçeriği
1 Giriş,Tanışma, Klinik Uygulamaya Ön Hazırlık ve Planlama
2 Klinik Eğitime Yaklaşım
3 Olumlu Bir Eğitim Atmosferi Nasıl Olmalı
4 Klinik Eğitimde Yetiştiricilik
5 İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma
6 Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma
7 Ara Sınav
8 Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirme
9 Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmen
10 Eğitim İçeriğinin Analizi
11 Etkin Sunum Yapma
12 Etkin Sunum Yapma
13 Etkin Sunum Yapma
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Görsel ve İşitse Araçları Kullanabilme
2 İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanabilme
3 Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirebilme
4 Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmenlik yapabilme 5-
5 Eğitim İçeriğinin Analizi edebilme
6 Etkin Sunum Yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar