Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTRONİK DEVRE LABORATUARI II Birinci Düzey EM 313 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste Elektrik-Elektronik Müh. öğrencilerine Elektronik Devreler II dersi konularının uygulamalı bir şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Op-amp devreleri, Norton kuvvetlendiricisi, voltaj regülatörleri.

Dersin İçeriği
1 Dersin genel kavramları ve laboratuvarın kullanımı
2 Op-amp Özellikleri
3 Voltaj ve Akım Dönüştürücü Devreleri
4 Voltaj ve Akım Dönüştürücü Devreleri
5 Lineer Olmayan Op-amp Devreleri
6 Türev Alıcılar ve İntegral Alıcılar
7 Türev Alıcılar ve İntegral Alıcılar
8 Osilatörler
9 Aktif Filtreler
10 Tek Güç Kaynağı Kullanılan Op-amp Uygulamalar
11 Enstrumantasyon Kuvvetlendiricisi
12 Faz Kilitlemeli Döngü
13 Norton Kuvvetlendiricisi
14 Voltaj Regülatörleri
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Op-amp devrelerini kurabilir ve analizini yapabilir.
2 Voltaj ve akım dönüştürücü devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
3 Türev ve integral alıcı devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
4 Osilatör ve aktif filtre devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
5 Enstrumantasyon kuvvetlendiricisi ve faz kilitlemeli döngü devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
6 Norton kuvvetlendiricisi ve voltaj regülatörü devreleri kurabilir ve analizini yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 4 1
Ödev 14 1
Yarıyıl içi toplam   2
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Deney föyü
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar