Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Üçüncü Düzey MB 403 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğretmektir.
Dersin Tanımı okullarda DEHB’i olan öğrencileri tanıma, ayırt etme ve doğru yönlendirme için gerekli olan bilgileri öğrenmektir.

Dersin İçeriği
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri
2 DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik)
3 DEHB’in nedenleri
4 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri
5 DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri
6 DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri
7 DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri
8 DEHB tiplerine giriş
9 DEHB tipleri
10 DEHB’i olan çocukların eğitimi
11 DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi
12 DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması
13 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri
14 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerinin güncel yaklaşımlar
15 Genel değerlendirme konuları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir.
2 DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir.
3 DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir.
4 DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir.
5 Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir.
6 Güncel yaklaşımları inceler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 4 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özer, D.S. Engellilerde spor
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar