Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIRNAK VE BOYNUZ SAĞLIĞI Üçüncü Düzey VCR 538 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Evcil hayvanlarda verimi olumsuz yönde etkileyen tırnak ve boynuz bozuklukları ve buna bağlı oluşan bazı hastalıkların önlenmesi için gerekli tırnak ve boynuz bakımı ve rutin olarak ya da hastalıkların sağaltımı için kullanılan tırnak banyoları konu edilmektedir.
Dersin Tanımı Evcil hayvanlarda verimi olumsuz yönde etkileyen tırnak ve boynuz bozuklukları ve buna bağlı oluşan bazı hastalıkların önlenmesi için gerekli tırnak ve boynuz bakımı ve rutin olarak ya da hastalıkların sağaltımı için kullanılan tırnak banyoları konu edilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Tırnak bakımı
2 Tırnak bakımı
3 Tırnak bakımı
4 Tırnak bakımı
5 Tırnak bakımı
6 Boynuz bakımı
7 Boynuz bakımı
8 Boynuz bakımı
9 Boynuz bakımı
10 Boynuz bakımı
11 Tırnak ve boynuz bakımında kullanılan banyolar ve preparatlar
12 Tırnak ve boynuz bakımında kullanılan banyolar ve preparatlar
13 Tırnak ve boynuz bakımında kullanılan banyolar ve preparatlar
14 Tırnak ve boynuz bakımında kullanılan banyolar ve preparatlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tırnak yapısı ve anatomisi
2 Tırnak hastalıkları
3 Tırnak hastalıklarının tedavisi
4 Boynuz yapısı ve anatomisi
5 Boynuz hastalıkları
6 Boynuz hastalıklarının tedavisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2 Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3 Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4 Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5 Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6 Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7 Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8 Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9 Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10 Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11 Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık, Yavru N, Özkan K, Elma E. Ayak Hastalıkları ve Ortopedi, Selçuk Üniversitesi Yayın Evi
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.

Ders İle İlgili Dosyalar