Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 Birinci Düzey TiB 815 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tüm dersleri başarmış ve tez projesini sunmuş olan öğrenciler bu dersi alabilirler.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. METİN PARILDI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. YUSUF BENLİ-PROF.DR. MUHARREM AKOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin Amacı Öğrencilerin tez hazırlama süreçlerini kolaylaştırma ve onlara bu amaçla rehberlik etmek.
Dersin Tanımı Tez Çalışması 5, tez hazırlama sürecindeki öğrenciye tez hazırlama süreçlerinde yardımcı olmak ve rehberlik etmek amacıyla konulmuş teorik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tezin bölümlerinde yapılacak olan tüm çalışmaları yönetmek
2 Araştırmada elde edilen tüm verilerin değerlendirilmesi
3 Tez yazımı ve tez yazımında rehberlik
4 Tez verilerinin yorumlanması ve tartışılması
5 Kaynak değerlendirmelerinde yardımcı olma
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Konuyla ilgili literatürü yazar.
2 Tez araştırması için seçtiği probleme uygun araştırma soruları yazar.
3 Tezin amacına uygun metodolojiyi seçer ve yazar
4 Seçtiği metodolojiye paralel olarak tez araştırmasıyla ilgili etik unsurları (araştırma izni vb.) yerine getirir.
5 Kaynaklara erişimi öğrenme, tarama ve değerlendirme
6 Elde edilen verileri uygun analiz teknikleriyle analiz eder
7 bilgiye erişim süreçleri
8 Tez yazım teknikleri
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2 Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3 Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4 Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5 Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6 Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8 Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9 Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10 Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12 Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13 Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14 Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15 Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 25 250
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 2 4 8
Araştırma 10 25 250
Toplam iş yükü     626
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   40

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar