|
Ders kitabı
|
1. Ömer Aydın, Türk Kelâm Bilginleri, İnsan Yayınları, İstanbul 2004. 2. M. Said Yazıcıoğlu, İslam Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi, Ankara 2001, s. 97–202, 278–310. 3. Sönmez Kutlu, İmam Mâturîdî ve Maturidilik, Kitabiyat. 4. Kemal Edip Kürkçüoğlu, “Lâmiyye-i Kelâmiyye” AÜİFD, III/1–2(1954), s. 1–21. 5. İlyas Çelebi, “Osmanlı Medreselerinin Kuruluşu, Yükseliş ve Çöküş Nedenleri”, Osmanlı V Toplum, s. 168–175. 6. M. Said Özervarlı, “el-Emâlî”, DİA, XI, 73–75; 7. Adil Bebek, “Hayâlî”, DİA, XVII, 3–5; 8. Ş.Gölcük - M.Yurdagür, “Gelenbevî”, DİA, XIII, 552–555; 9. Ferhat Koca, “İbnü’l-Hümâm”, DİA, XXI, 87–90; 10. Saffet Köse, “Hocazâde Muslihuddin Efendi”, DİA, XVIII, 207–209; 11. Cemil Akpınar, “Dâvud Karsî”, DİA, IX, 29–32; 12. A. Zeki İzgöer-İ.Çelebi, “Beyazîzâde Ahmet Efendi” DİA, VI, 55–56; 13. “Kemalpaşazâde”, DİA, XXV, 238–247; 14. Salih Sabri Yavuz, “Kestelî”, DİA, XXV, 314; 15. Bekir Topaloğlu, Emâlî Şerhi, İstanbul 2008; 16. M. Sait Özervarlı, Kelâm’da Yenilik Arayışları, İstanbul 1998; 17. TDV İslâm Ansiklopedisi, “Bilmen, Ömer Nasûhi” VI,163; “Harpûtî, Abdüllatif”, XVI, 235-237; “İzmirli, İsmail Hakkı” XXIII, 530-535; “Arapgirli, Hüseyin Avni”, III, 329-331; 18. Hüseyin Atay, İslâm’ı Yeniden Anlama, Ankara 2001. 19. Bekir Topaloğlu, Kelâm Araştırmaları Üzerine, İstanbul 2004.
|