Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PESTİSİTLERİN HALK SAĞLIĞINDA KULLANIMI Birinci Düzey VFT-641 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Halk sağlığı alanında güvenli pestisit uygulamalarını öğretmek
Dersin Tanımı Pestisitlerle ilgili temel tanım ve kavramlar, pestisitlerin sınıflandırılması, zehirli etki mekanizmaları ve etkileri, pestisitlere maruz kalma yolları, pestisit zehirlenmelerinde temel tedavi seçenekleri

Dersin İçeriği
1 Pestisitlerin sınıflandırılması, kullanımı ve yayılımı
2 Pestisitlerin oluşturduğu sorunlar
3 Pestisitlerin Akut Etkileri
4 Pestisitlerin Kronik Etkileri
5 Karsinojenite ve Teratojenite
6 Pestisitler ve Gıda Maddeleri
7 Pestisit Uygulayıcıları ve Üreticileri ve Firmaları ile İlgili Olarak Alınacak Önlemler
8 Ara sınav
9 Pestisitlere Karşı Direnç
10 Pestisit Kullanımının Azaltılmasına Yönelik Uygulamalar
11 Pestisitlerin Uygulanması
12 Pestisitlerle İlgili Mevzuat I
13 Pestisitlerle İlgili Mevzuat II
14 Pestisitlerle İlgili Mevzuat III
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pestisit kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
2 Böceklere karşı kullanılan ilaçları öğrenir.
3 Kemiricilere, sümüklü böceklere ve mantarlara karşı kullanılan ilaçları bilir.
4 Yabani otlara karşı kullanılan ilaçlar ile bitki ve böcek gelişim düzenleyiciler hakkında bilgi sahibi olur.
5 Alglere karşı kullanılan ilaçları bilir.
6 Pestisit analiz metotlarını öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Pestisitler, Çevre Sağlığı Temel Kaynak Dizisi No:52, Çağatay Güler, Zakir Çobanoğlu. ÇEVRE SAĞLIĞI, PESTİSİTLER,T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, ANKARA 2012. Halk Sağlığı Amaçlı Kullanılan Pestisitlerin (Biyosidal) Güvenilirlik Standartlarının Karşılaştırılması,Y.Y.U. Veteriner Fakultesi Dergisi, 2009, 20 (1) 11 - 18.

Ders İle İlgili Dosyalar