Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KENTSEL AÇIK VE YEŞİL ALAN PLANLAMASI Üçüncü Düzey ŞPL 526 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BARIŞ ERGEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK, ARAŞTIRMA
Dersin Amacı Kentlerde ihtiyaç duyulan açık ve yeşil alanların planlanması ve tasarlanması ile ilgili bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sürdürülebilir kentsel gelişimde önemli rolü olan açık ve yeşil alanların tanımları, türleri ve kent ekosistemine olan katkıları, rekreasyon ve rekreasyon alanlarının planlanması ve tasarlanması konularının incelenmesi konuları ders kapsamında değerlendirilecektir. Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 24. Maddesi gereğince derse devam koşulu aranmaktadır. Ders kapsamında bir ara sınav ve ara ödev teslimi, bir final sınavı ve final ödev teslimi yapılacaktır. Ödevin ara sınav ve final teslimine oranı %30’dur.

Dersin İçeriği
1 Açık ve yeşil alan tanımı ve kavramlar, yeşil alanların çeşitleri ve sınıflandırılması
2 Yeşil alanların önemi, fonksiyonları ve sürdürülebilir kent gelişimine katkısı
3 Kent ekosistemi
4 Kent ekosistemi açık ve yeşil alanlar ilişkisi
5 Açık ve yeşil alanların ekosistem servisleri
6 Rekreasyon ve rekreasyon alanları
7 Kentsel yeşil sistemler
8 (RESMİ TATİL)
9 Yeşil alan planlanmasında yurtdışı örnekler
10 ARA SINAV
11 Kentsel açık/yeşil alanların planlanması ve tasarlanması
12 Seminer (Öğrenci Sunumları)
13 Seminer (Öğrenci Sunumları)
14 Seminer (Öğrenci Sunumları)
15 Seminer (Öğrenci Sunumları)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kentsel yeşil sistemleri açıklar
2 Yeşil alan sistemlerini açıklar
3 Ulusal ve uluslararası örnekleri inceler
4 Yeşil alanların planlanması ve standartlarını açıklar
5 Sürdürülebilir kentsel gelişimi açıklar
6 Yeşil alanların kent strüktüründeki yapısını inceler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 60 60
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar