Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUSÇA ÖĞRETİM METOTLARI II Birinci Düzey RDE 336 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe / Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Olga DALKILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Eğitim ve öğretim ilkeleri, sorunları ve imkanları tanıtmaktadır. Yabancı dil öğretim ve öğreniminin özellikleri; eğitmen ve öğrenci arasındaki iletişimi gözlemleme, analiz etme ve planlama becerilerini geliştirmektedir. Yabancı dil eğitim ve öğretimini farklı açılardan değerlendirmektedir; ilgili literatür/kaynak arama, okuma ve pratik amaçlı kullanma aktiviteleri düzenlemektedir.
Dersin Tanımı Öğretim metotları bahar dönemi dersi, güz dönemin devamıdır; yabancı dil olarak Rusça ve ana dili Rusça olanlara dil eğitimi verme özellikleri tanımaya odaklanır; öğrenci profilleri, alışkanlıkları, çağdaş eğitim ihtiyaç ve imkanları inceler.

Dersin İçeriği
1 Giriş fonetik ve dilbilgisi dersi: öğretim araçlarının gözden geçirilmesi.
2 Giriş fonetik ve dilbilgisi dersi: öğretim araçlarının gözden geçirilmesi.
3 Çevrimiçi ve çevrimdışı eğitmenler: bağımsız çalışma uygulamalarına genel bakış.
4 Çevrimiçi ve çevrimdışı eğitmenler: bağımsız çalışma uygulamalarına genel bakış.
5 Deneme dersleri ve analizi.
6 Deneme dersleri ve analizi.
7 Deneme dersleri ve analizi.
8 VİZE sınavı
9 Rus dili öğretimindeki fonetiğin rolü. Tonlama, diksiyon, düzeltici fonetik, telaffuz sözlükleri ve yabancı dil öğretiminde önemi.
10 Öğretmenin sesi.
11 Derste ve sınavda dinleme.
12 Türkiye''de Rus dili.
13 Dünyada yabancı dil olarak Rusça.
14 Rusça konuşanlar için Türkçe öğrenimi.
15 FİNAL sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, çağdaş eğitim imkanları araştırma ve faaliyet olarak planlanma becerileri şekillendirir.
2 Öğrenci, yabancı öğrencinin profilini, imkanları ve sorunları araştırma ve çözme yönelik faaliyetleri tartışır, planlanır ve düzenler.
3 Öğrenci, Türkiye''''deki yabancı dil olarak Rusça eğitim ve sınav kurumları tanır ve bilgi kaynaklarından faydalanabilir.
4 Öğrenci, Rusça konuşma, telaffuz ve normları yabancı dil olarak eğitim ve öğretimindeki rolünü değerlendirebilir, ilgili kaynaklar hakkında bilgi sahiptir.
5 Öğrenci, öğretmenin ses bakımı, korunması ve mesleki hastalıklar hakkındaki farkındalığı oluşturmaya yönelik araştırma faaliyetleri gerçekleştirir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1) Крючкова, Л.С. (2009). Практическая методика обучения русскому языку как иностранному. Учебное пособие для начинающего преподавателя, для студентов-филологов и лингвистов, специализирующихся по РКИ. Москва: Флинта, Наука, 480 с. 2) Лебединский, С.И., Гербик, Л.Ф. (2011). Методика преподавания русского языка как иностранного. Учебное пособие. Минск (электронная версия), 309 с. 3) Слесарева, Т.П. (2018). Методика преподавания РКИ для специальности 1-21 05 02-04 Русская филология (Русский язык как иностранный): учебно-методический комплекс по учебной дисциплине. Витебск: ВГУ имени П.М. Машерова, 182 с. 4) Шаклеин, В.М. (2008). Русская лингводидактика: история и современность. Учебное пособие. Москва: РУДН, 209 с.

Ders İle İlgili Dosyalar