Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOKSİKOLOJİDE ANALİTİK YÖNTEMLER İkinci Düzey VFT 681 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DEKAN MURAT KANBUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Toksikolojik Analizler hakkında bilinmesi gerekenlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Toksikolojik Analizler

Dersin İçeriği
1 ANALİTİK YÖNTEMLERİN TOKSİKOLOJİK ARAŞTIRMALARDA UYGULANMASI
2 SİSTEMATİK TOKSİKOLOJİK ANALİZ
3 ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE DOĞRUDAN ARANMASI
4 ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE İZOLASYON TEKNİKLERİ
5 ZEHİRLERİN TARAMA YÖNTEMLERİNDE KULLANILAN ENSTRUMENTAL TEKNİKLER
6 ÖNEMLİ ZEHİRLERİN BİYOLOJİK MATERYALDE ANALİZLERİ
7 UÇUCU ZEHİRLER I
8 UÇUCU ZEHİRLER II
9 ARA SINAV
10 UÇUCU OLMAYAN ORGANİK ZEHİRLER
11 KULLANIMI KONTROL ALTINDA OLAN MADDELER
12 DOPİNG MADDELERİ
13 PESTİSİTLER
14 METALİK ZEHİRLER
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anorganik zehirlerin analizi ile ilgili özellikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
2 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uçucu olmayan organik zehirlerin analiz örneğinden izolasyonları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
3 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uçucu zehirlerin analiz örneğinden izolasyonları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar
4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler hedefsiz toksikolojik analiz hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
5 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler toksikolojik analizin esasları, analiz örneği hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar
6 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler anorganik zehirlerin analizi ile ilgili özellikler hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TOKSİKOLOJİ LABORATUVAR KİTABI,Prof. Dr. Nevin VURAL,Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yayın No: 84, (2000).
Yardımcı Kaynaklar TOKSİKOLOJİ LABORATUVAR KİTABI,Prof. Dr. Nevin VURAL,Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Yayın No: 84, (2000).

Ders İle İlgili Dosyalar