Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE I Birinci Düzey MATİNG101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili iNGİLİZCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKTUĞ YÜCEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR. ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE GÖKDUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Temel İngilizce kavramların kazanımının sağlanması
Dersin Tanımı Temel İngilizce

Dersin İçeriği
1 To be: I am, you are, he is
2 Present Continuous Tense; Possesive Adjectives, 's, of
3 Definite and Indefinite Articles: a/an, the; Singular and Plural Nouns; Demonstrative Adjectives and Pronouns
4 There is/are; Prefixes; Preposition of place; Adjectives of opinion
5 Present Simple Tense; Adverbs of Frequency; Certain sense verbs with gerund; Prepositions of time
6 Can/can't; Wh- questions; Object Pronouns; Possesive Pronouns
7 Count and Uncount Nouns; Have/has got; Quantifiers; Some and any; A few/a little; Much/Many; Imperatives
8 Present Continuous Tense vs Present Simple Tense; Usage of 'have' and 'prefer'
9 Adjectives; Enough, too, very; -ing/-ed adjectives; Comparatives and Superlatives; Comlete list of pronouns
10 Past Simple Tense; Used to
11 Gerund and Infinitive
12 Future Tense; Shall/could/let's/why don't.../How about
13 Future Tense-Going to; Will vs Going to
14 Must/Should/Have to
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler isimlerini, nereli olduklarını ve hangi ulustan olduklarını söyleyebilir ve 1-100 arasındaki sayılarla kurulabilecek ifadeleri anlayabilirler. İsimlerini ya da başka bir kelimeyi heceleyebilirler.
2 Öğrenciler şimdiki zamanı etkin şekilde kullanabilir, olumlu, olumsuz, soru cümlelerini kolaylıkla kurabilirler. Saati sorabilir ve söyleyebilirler. Aile üyelerinin İngilizce adlarını bilir ve akrabaların hepsini İngilizce adlandırabilirler.
3 Öğrenciler ne iş yaptıklarını, bir mesleğe sahip birinin nerede çalıştığını söyleyebilirler. Bir ismin tekil ve çoğul hallerini bilebilir ve düzensiz çoğulları ayırabilirler.
4 Öğrenciler yol tarifi isteyen ve İngilizce konuşan bir yabancıya yol tarifi yapabilirler
5 Öğrenciler bu dersin sonunda geniş zamanı kullanarak cümleler kurabilir ve günlük yaptıkları şeyleri anlatabilirler
6 Öğrenciler kişi zamirlerini tanımlayıp özne, nesne ve iyelik olmak üzere gruplandırabilir ve bu zamirleri etkin şekilde cümle içinde anlayabilirler.
7 Öğrencilere bir nesne ismi söylendiğinde onlar hedef dilde bu nesnenin sayılabilir ya da sayılamaz olduğunu ayırabilir ve miktarını belirtebilirler. Bir yemek tarifini anlatabilir ya da İngilizcede yazılmış bir yemek tarifini okuyup anlayabilirler.
8 Öğrenciler şimdiki zaman ve geniş zaman arasındaki kullanım farkını anlayabilir ve her iki zamanı yerinde kullanabilirler. 'have' fiilinin farklı kullanımlarını anlayabilir, bununla cümleler yapabilir ve 'prefer' fiilini doğru içerik ve anlamda kullanabilirler.
9 Öğrenciler sıfatları cümle içinde doğru biçimde ve gerektiğinde onları niteleyen zarflarla birlikte kullanabilirler. Sıfatları kullanarak karşılaştırma yapabilirler.
10 Geçmişte yaptıkları eylemleri 'geçmiş zaman' kullanarak anlatabilirler, ayrıca 'used to' ifadesini geçmiş eylemler için doğru şekilde kullanabilirler ve 'Past Simple Tense' kalıbının verdiği anlamdan onun anlamını ayırt edebilirler. Öğrenciler gelecekle ilgili cümleler kurabilir, planlarından bahsedebilir, öneride bulunabilir veya bir öneriyi reddedebilirler. Zorunluluklardan söz edebilir, tavsiyede bulunabilirler.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 1 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milestone Course Book
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar