Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEY HAYVANLARI VE UYGULAMA YÖNTEMLERİ İkinci Düzey SBD 000 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulama
Dersin Amacı Hayvan etiğini, deney hayvanlarının kullanımını öğrenmek
Dersin Tanımı Deneysel çalışmalarda kullanılan hayvanlar ve hayvan etiği

Dersin İçeriği
1 Mevzuat, Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanlarının Anatomisi,
2 Deney Hayvanlarının fizyolojisi, biyokimyası ve histolojisi,
3 Hayvan Hastalıkları (Parazitler)
4 Tutuş Teknikleri
5 İş Sağlığı Ve Güvenliği
6 Alternatif Yöntemler (3R Kuramı),
7 Kan Ve Örnek Alma Teknikleri,
8 Deney Hayvanlarının Beslenmesi
9 İlaç Verme ve Enjeksiyon Teknikleri
10 Hayvan Refahı ve Davranış Özellikleri
11 Laboratuar İşletmesi, Alternatif yöntemler ( Alternatif Deney Modelleri)
12 Anestezi ve Ötenazi teknikleri
13 Hayvan Deneyleri Etiği, Deney Hayvanlarının Üretimi
14 Temel Laboratuar güvenliği ve temizlik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deneysel Hayvan temel biyolojileri kavrayabilme
2 Deney Hayvanlarında temel manuplasyonları kavrayabilme
3 Deney Hayvanlarında denek seçimini ve 3R kavrayabilme
4 Deney Hayvanlarına analjezi ve anestezi öğretilebilme
5 Deney Hayvanlarında Sakrifikasyon tekniklerini kavrayabilme
6 Hayvan deneylerinde postoperatif bakım ve ağrının kontrolü kavrayabilme
7 Deneysel Hayvan Kullanılan araştırmacıların deneylerinin yürütebilmeleri için temel donanıma sahip olmaları ve bu öğrendiklerini uygulayabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2 Bilimsel bakışa sahip olur,
3 insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6 Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7 Bilimsel yenilikleri takip eder,
8 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar