Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MASA TENİSİ Birinci Düzey AE 210 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ..
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER ÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, masa tenisi branşına özgü oyun sistemlerini ve temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Masa tenisi ile ilgili temel kavramlar, masa tenisinin tarihsel gelişimi, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknikler ve branşa özgü oyun sistemleri konularını kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Masa Tenisi Tarihçesi Dünya’ da Doğuşu ve Gelişimi
2 Masa tenisi Türkiye’de doğuşu ve gelişimi, saha ve ekipman bilgisi
3 Masa tenisi oyun kuralları, masa tenisi genel-özel ısınma şekilleri ve uygulama çalışmaları
4 Masa tenisi branşına özgü raket tutuş, topa alışma, temel duruş, kayma adımları ve uygulama çalışmaları
5 Forehand vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları
6 Backhand vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları
7 Backhand ve Forehand kombine vuruşlar ve uygulama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Maç formatında uygulama çalışmaları
10 Forehand top spin teknikleri ve köşe-orta vuruş uygulama çalışmaları
11 Forehand falso spin teknikği ve köşe-orta vuruş uygulama çalışmaları
12 Masa tenisi branşına özgü oyun sistemleri ve uygulama çalışmaları
13 Maç formatında uygulama çalışmaları
14 Maç formatında uygulama çalışmaları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Masa tenisi branşı ile ilgili genel bilgileri açıklar.
2 Masa tenisi branşına ilişkin yarışma kurallarını açıklar ve uygular.
3 Masa tenisi branşına ait malzeme ve ekipmaları kullanır
4 Masa tenisi branşına özgü temel teknikleri uygular.
5 Masa tenisi branşı ile ilgili oyun sistemlerini antrenman ve maç ortamında uygular
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Sinan, Ö. (2017). Masa Tenisi 3.Sınıf Düzeyi, Yuva Yayınları, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar