Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ Birinci Düzey B-İKT401 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri dersin ön şartı bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğ.Üy.AYTEKİN ALTIPARMAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Konular temel olarak ders sorumlusu tarafından anlatılacaktır. Bununla birlikte derste tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
Dersin Amacı öğrencilerin iktisattaki teorileri evrensel ve değişmez doğrular olarak ezberlemeyip, her hal ve herbir görüş için yeni teoriler kurulabileceğini anlamalarını sağlamak,onların bu yolda düşünmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı iktisadi teoriler ve düşüncelerin gelişme tarihi, ortaçağda iktisadi düşünce, merkantilizm,fizyokrasi,klasik iktisadi düşünce,klasik iktisadi düşünceye tepkiler, neoklasik iktisat, sosyalizm ve Marksizm.

Dersin İçeriği
1 iktisadi teoriler ve düşüncelerin gelişme tarihi
2 Eski Yunan sitelerinde iktisadi düşünce
3 Ortaçağ Avrupasında iktisadi düşünce
4 Ortaçağ İslam dünyasında iktisadi düşünce
5 Merkantilizm
6 Fizyokratik iktisadi düşünce
7 Klasik iktisadi düşünce
8 ARA SINAV
9 Klasik iktisadi düşünce
10 Klasik iktisadi düşünce
11 Klasik iktisadi düşünceye tepkiler.Milli Ekonomi Akımı.Tarihçi Akım
12 Sosyalist İktisadi düşünce
13 Neoklasik iktisadi düşünce
14 Keynesyen iktisat
15 monetarizm, arz yönlü iktisat,anayasal iktisat.
16 FİNAL SINAVI
17 FİNAL SINAVI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 iktisadi düşüncelerin hangi ortamda hangi sınıfın çıkarlarını meşru göstermek için ortaya çıktığını öğrenir.
2 iktisadi teorilerin fizik teoriler gibi toplumdan ve toplumsal düşüncelerden bağımsız olmadığını,iktisadi teorilerin çok boyutlu olduğu düşüncesini edinmiş olur.
3 iktisadi düşüncelerin varsayımlarını, temel ilkelerini,hangi ortamda geçerli olduğunu kavrar.
4 İktisadi teorilerinin arka planını görebilme, geçerliliklerini test edebilme beceresini kazanır.
5 İktisadın ilim olma yolundaki sürecini, okullar ve teoriler çerçevesinde incelemeyi öğrenir.
6 İktisadi teorilerin değişmez evrensel ve mutlak doğrular olduğu yanılgısından kurtulur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2 Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3 Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4 Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5 Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6 Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7 Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8 Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9 Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11 Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12 Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13 Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14 Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15 Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16 Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17 Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18 Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19 Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20 Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arif Ersoy.İktisadi Teoriler ve Düşünceler Tarihi. Ankara:Nobel yay.2015
Yardımcı Kaynaklar A.Mesud Küçükkalay.İktisadi Düşünce Tarihi. İstanbul:Beta yay.2015

Ders İle İlgili Dosyalar