Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAPICI GAZETECİLİK İkinci Düzey UGAZ 461 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİKRET YAZICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Fikret Yazıcı Arş. Gör. Feyza Çevik
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Feyza Çevik
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Günümüzde oldukça yeni bir alan olarak karşımıza çıkan yapıcı gazetecilik hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve uygulamalı haber örnekleri ile öğrencilerin bilinçlenmesi ve farkındalık kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Yapıcı gazeteciliğin tanımı ve kavramsal anlamından yola çıkarak tüm özelliklerini ve yapısını çeşitli örnekler ile destekleyerek öğrencilerin bu gazetecilik türünü her yönü ile öğrenmesini, anlamasını ve anlamlandırmasını kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Yapıcı gazetecilik nedir?
2 Yapıcı gazeteciliğin kavramsal tarihi ve tanımlamaları nelerdir?
3 Medya ve Gazetecilik Açısından Yapıcı Gazetecilik
4 Haber ve Habercilik Pratikleri Açısından Yapıcı Gazetecilik
5 Pozitif Psikoloji ile Yapıcı Gazetecilik Arasındaki İlişki
6 Yapıcı Gazetecilik ile Diğer Gazetecilik Türleri Arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar
7 Vize Öncesi Genel Tekrar
8 Vize Sınavı
9 Yapıcı Gazetecilik Teorileri ve Teorisyenleri I
10 Yapıcı Gazetecilik Teorileri ve Teorisyenleri II
11 Yapıcı Gazeteciliğin Yurt Dışı Uygulama Alanları
12 Yapıcı Gazeteciliğin Yurt İçi Uygulama Alanları
13 Yapıcı Gazetecilik Haberleri Örnek Uygulamalar
14 Yapıcı Gazetecilik Haberleri Örnek Uygulamalar
15 Yapıcı Gazetecilik Haberleri Örnek Uygulamalar
16 Final Öncesi Genel Tekrar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler yapıcı gazeteciliğin ne olduğunu öğrenir.
2 Öğrenciler yapıcı gazetecilik türüne ait bir haber ile farklı bir gazetecilik türüne ait haber karşılaştırmasını yapar.
3 Öğrenciler yapıcı bir haber oluşturmanın önemini ve özelliklerini, yapısını derinlemesine öğrenir.
4 Öğrenciler yapıcı bir haberin nasıl yazıldığını, nelerden oluştuğunu öğrenir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Budak, E. (2022). Haberciliğin Odak Noktası Yapıcı Gazetecilik ile Değişiyor mu?. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (8), 248-267. Davulcu, E. (2024). İklim Değişikliğinin Yapıcı Gazetecilik Yolu ile Aktarımı: Perspective Daily Üzerine İnceleme. Journal of Academic Social Science Studies, 17(99).

Ders İle İlgili Dosyalar