Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL MATEMATİK Birinci Düzey MAT101 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üy. F. Berna BENLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Matematiğin temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, ileriki eğitimlerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazanmalarına ve bunları kendi sahalarında kullanmalarına yardımcı olmak.
Dersin Tanımı Kümeler, önermeler, matematik mantık, reel sayılar, Tümevarm metodu, kompleks sayılar, bağıntı ve fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar ve trigonometrik fonksiyonlar, fonksiyonların limiti, sürekli fonksiyonlar, türev ve uygulamaları, grafik çizimleri.

Dersin İçeriği
1 Kümeler, önermeler, matematik mantık ve bazı özellikleri ile Reel sayılardaki bazı kavramlar(tam değer, mutlak değer, eşitsizlikler v.s.) ve Tüme varım metodu
2 Bağıntılar, fonksiyonlar ve bazı özel fonksiyonlar, trigonometrik fonsiyonlar
3 Fonksiyonların limiti, sürekli fonksiyonlar ve özellikleri
4 Türev kavramı, türev alma kuralları, parametrik, kapalı fonksiyonların türevleri kısmi türev
5 Türevin geometrik uygulaması, türev yardımıyla maksimum ve minimum problemleri, yaklaşık hesaplar
6 Türevle ilgili Rolle ve ortalama değer teoremi ve uygulamaları, kartezyen ve kutupsal koordinatlarda eğri çizimi.
7 ARA SINAV
8 Değişken değiştirme ve kısmi entegrasyon yöntemiile belirsiz integral hesabı,
9 Trigonometrik ifadeler ve rasyonel fonksiyonların belirsiz integralleri, özel dönüşümlerle hesap edilen belirsiz integraller ve binom integralleri
10 Belirli Riemann integralleri ve örnekler, Belirli integral yardımıyla limit ve fonksiyonun ortalama değeri hesabı
11 Belirli integral kullanarak alan ve hacim hesabı, yay uzunluğu hesabı, genelleştirilmiş integraller
12 Dizi ve seriler, Serilerin yakınsaklık kriterleri
13 Matris, determinant ve lineer denklem sistemleri
14 YARIYIL SONU SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematiğin temel kavramlarını öğretmek,
2 Matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak,
3 İleriki eğitimlerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmak,
4 Öğrendikleri matematiksel bilgileri kendi sahalarında kullanmalarına yardımcı olmak,
5 Matematiğin kendi sahalarında ne kadar önemli olduğunu kavratmak.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa BALCI, Genel Matematik Cilt 1, Balcı yayınları, ANKARA.
Yardımcı Kaynaklar George B. THOMAS, M.D. Weir, J.R. Hass, (Çeviri editörü Prof. Dr. Mustafa BAYRAM), Thomas Kalkülüs Cilt 1, Metrik baskı, İSTANBUL.

Ders İle İlgili Dosyalar