Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İYİ HEKİMLİK UYGULAMALARI Birinci Düzey ELK236 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MELİS NAÇAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİS NAÇAR, Doç Dr. Zeynep Baykan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğrenci sunumları, simüle hastalarda öykü alma
Dersin Amacı Dönem 2 öğrencileri, bu dersin sonunda; hasta ve yakınlarıyla açık ve net bir iletişim kurabilecek, hasta ve yakınları ile empati kurabilecek, hastayı sorgulayarak hasta ve hastalığa uygun tam ve doğru bir öykü alabilecek, hasta hekim iletişiminde profesyonel bir iletişim kurabileceklerdir.
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler, “Patch Adams” filmini izlerler, bu filmin karakterleri ile ilgili olumlu ve olumsuz yorumlarını rapor haline getirirler, daha sonra klinik sınav merkezinde simüle hastalarla belli bir öğrenim rehberi eşliğinde görüşmeler yaparlar, eğiticiler ve simüle hastalar bu görüşmelerle ilgili öğrenciye geri bildirim verir. Finalde öğrenciler simüle hasta ile görüşme yapar, bu görüşme değerlerlendirme rehberi eşliğinde eğiticiler tarafından değerlendirilir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve beklentilerin alınması
2 Sözlü ve sözsüz iletişim
3 Empati
4 Patch Adams filminin seyredilmesi
5 Patch Adams filminin hekimlik uygulamalarının tartışılması
6 Patch Adams filminin hekimlik uygulama raporlarının öğrenciler tarafından sunulması
7 Yakınmaya yönelik öykü alma
8 Rehbere göre görüşmeyi başlatma
9 Rehbere göre bilgi toplama
10 Rehbere göre hastaya bakış açısı
11 Rehbere göre öykünün diğer elemanları
12 Rehbere göre hastaya bilgi verme, yönetim planı yapma
13 Rehbere göre hastaya bilgi verme, yönetim planı yapma
14 -
15 -
16 -
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönem 2 öğrencileri, bu dersin sonunda;
2 Hasta ve yakınlarıyla açık ve net bir iletişim kurabilecek
3 Hasta ve yakınları ile empati kurabilecek
4 Hastayı sorgulayarak hasta ve hastalığa uygun tam ve doğru bir öykü alabilecek
5 Hasta hekim iletişiminde profesyonel bir iletişim kurabileceklerdir
6 -
7 -
8 -
9 -
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     35
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Lloyd, M (2009)., Communication skills for medicine. ISBN-ISSN 978702030581, Oxford.
Yardımcı Kaynaklar Kurtz, S (1998). Tıpta iletişim teknikleri ISBN-ISSN 975 8261 50 9, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar