Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Üçüncü Düzey GK 211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ----
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ------
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı İnsan ilişkileri ve iletişim konusunda temel kavramları, davranış biçimlerini, insan ilişkilerini geliştirme çabalarını, dinleme ve konuşmayı öğrenmek. ayrıca insan ilişkilerinde iletişim süreçlerinin olumsuz yönlerini tanımak
Dersin Tanımı Kişilerin farkında olarak ya da olmayarak birbirlerine ilettikleri duygu, düşünce ve ifadelerdir.

Dersin İçeriği
1 İletişim kavramı ve bireyler arası iletişim süreçleri
2 İnsan ilişkilerinde davranış biçimleri
3 İnsan ilişkileri ve iletişim araçları
4 İnsan ilişkilerinde iletişimi geliştirme biçimleri
5 İnsan ilişkilerinde iletişim yaklaşımı
6 Bireyler arası iletişimde dinleme süreci
7 Bireyler arası iletişimde konuşma süreci
8 Bireyler arası iletişimde kültür
9 Bireyler arası iletişimde kültür
10 Bireyler arası iletişimde çatışma
11 Çatışmanın tanımı ve bağlamı
12 Çatışmaya negatif yaklaşımlar
13 Çatışmaya pozitif yaklaşımlar
14 Çatışma İklimi, iletişimin unsurları
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim kavramı ve bireyler arası iletişim süreçlerini anlar.
2 İnsan ilişkilerinde davranış biçimlerini bilir.
3 Bireyler arası iletişimde konuşma sürecini bilir.
4 İnsan ilişkilerinde iletişimi geliştirme biçimlerini bilir.
5 İnsan ilişkilerinde iletişim yaklaşımlarını bilir.
6 Bireyler arası iletişimde dinleme sürecini anlar ve uygular.
7 Bireyler arası iletişimde kültürün önemini ve etkisini bilir.
8 Bireyler arası iletişimde çatışma, çatışmanın tanımı ve bağlamını bilir.
9 Çatışma ikliminde negatif ve pozitif yaklaşımları bilir.
10 Çatışma iklimi ve iletişimi engelleyen unsurları bilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bireylerarası İletişim. Ders Kitapcığı. Murat Yayınları, Yayın Kodu:D061. Yetim A. A.& Cengiz R. İletişim ve Spor. Berikan Yayınevi, Ankara, 2010 Çetin C. Spor İletişimi. 3. Baskı, Nobel Yayınevi, 2015.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar