Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Birinci Düzey GK 211 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ----
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ------
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı İnsan ilişkileri ve iletişim konusunda temel kavramları, davranış biçimlerini, insan ilişkilerini geliştirme çabalarını, dinleme ve konuşmayı öğrenmek. ayrıca insan ilişkilerinde iletişim süreçlerinin olumsuz yönlerini tanımak
Dersin Tanımı Kişilerin farkında olarak ya da olmayarak birbirlerine ilettikleri duygu, düşünce ve ifadelerdir.

Dersin İçeriği
1 İletişim kavramı ve bireyler arası iletişim süreçleri
2 İnsan ilişkilerinde davranış biçimleri
3 İnsan ilişkileri ve iletişim araçları
4 İnsan ilişkilerinde iletişimi geliştirme biçimleri
5 İnsan ilişkilerinde iletişim yaklaşımı
6 Bireyler arası iletişimde dinleme süreci
7 Bireyler arası iletişimde konuşma süreci
8 Bireyler arası iletişimde kültür
9 Bireyler arası iletişimde kültür
10 Bireyler arası iletişimde çatışma
11 Çatışmanın tanımı ve bağlamı
12 Çatışmaya negatif yaklaşımlar
13 Çatışmaya pozitif yaklaşımlar
14 Çatışma İklimi, iletişimin unsurları
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim kavramı ve bireyler arası iletişim süreçlerini anlar.
2 İnsan ilişkilerinde davranış biçimlerini bilir.
3 Bireyler arası iletişimde konuşma sürecini bilir.
4 İnsan ilişkilerinde iletişimi geliştirme biçimlerini bilir.
5 İnsan ilişkilerinde iletişim yaklaşımlarını bilir.
6 Bireyler arası iletişimde dinleme sürecini anlar ve uygular.
7 Bireyler arası iletişimde kültürün önemini ve etkisini bilir.
8 Bireyler arası iletişimde çatışma, çatışmanın tanımı ve bağlamını bilir.
9 Çatışma ikliminde negatif ve pozitif yaklaşımları bilir.
10 Çatışma iklimi ve iletişimi engelleyen unsurları bilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bireylerarası İletişim. Ders Kitapcığı. Murat Yayınları, Yayın Kodu:D061. Yetim A. A.& Cengiz R. İletişim ve Spor. Berikan Yayınevi, Ankara, 2010 Çetin C. Spor İletişimi. 3. Baskı, Nobel Yayınevi, 2015.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar