Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR CEBİRİ SİSTEMLERİNE GİRİŞ İkinci Düzey İME 508 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. YILMAZ AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Matematiksel kavramların farklı gösterimleri, Matematiksel kavramların uygun yazılımlar (CABRI, MAPLE, DERIVE) yardımıyla görselleştirilmesi, Yazılımlar ve Matematiksel Modelleme, Yazılımlar yardımıyla genellemeler yapma, Matematiksel İfadelerin Grafiksel Gösterimleri, Grafik Analiz için etkinlikler: Elementer fonksiyonlar, Limit, Türev, İntegral ve Vektörleri Anlamak için DERIVE ve MAPLE
Dersin Tanımı İME 508 BİLGİSAYAR CEBİRİ SİSTEMLERİNE GİRİŞ

Dersin İçeriği
1 Matematiksel kavramların farklı gösterimleri ve gösterimlerin önemi
2 Matematiksel kavramların uygun yazılımlar (CABRI, MAPLE, DERIVE) yardımıyla görselleştirilmesi,
3 Matematiksel kavramların uygun yazılımlar (CABRI, MAPLE, DERIVE) yardımıyla görselleştirilmesi,
4 Matematiksel kavramların uygun yazılımlar (CABRI, MAPLE, DERIVE) yardımıyla görselleştirilmesi,
5 Matematiksel İfadelerin Grafiksel Gösterimleri,
6 Yazılımlar ve Matematiksel Modelleme
7 Yazılımlar yardımıyla genellemeler yapma
8 Arasınav
9 Grafik Analiz için etkinlikler: Elementer fonksiyonlar
10 Grafik Analiz için etkinlikler: Limit
11 Grafik Analiz için etkinlikler: Türev
12 Grafik Analiz için etkinlikler: İntegral
13 Grafik Analiz için etkinlikler: Vektörler
14 Öğrenci sunumları
15 Dönem sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematiksel kavramların farklı gösterimlerini öğrenme
2 Matematiksel kavramların uygun yazılımlar (CABRI, MAPLE, DERIVE) yardımıyla görselleştirilmesini öğrenme
3 Yazılımlar ile Matematiksel Modellemeyi öğrenme
4 Yazılımlar yardımıyla genellemeler yapma
5 Matematiksel İfadelerin Grafiksel Gösterimlerini yapma
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baki, A. 2002. Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar destekli Matematik Öğretimi. Ceren Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Akkoç H. 2006 . Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi. Grafik Analiz Yaklaşımı. Toroslu Kitaplığı.

Ders İle İlgili Dosyalar