Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ II Üçüncü Düzey TAR 630 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ CAN DEVECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türkiyede son 200 yıl içerisinde gerçekleşen köklü değişikliklerin analizini sunmaktır.
Dersin Tanımı Türkiye''''de Demokrasi Tarihinin gelişimi incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 DEMOKRASİ KAVRAMININ ANLAMI ve TARİHİ GELİŞİMİ
2 OSMANLI DEVLETİNDE YAŞANAN GELİŞMELER ( III. Selim Dönemi ve Nizam-ı Cedid, II. Mahmut Dönemi ve Sened-i ittifak, Gülhane Hatt-ı Hümayunu ve Tanzimat Dönemi)
3 OSMANLI DEVLETİNDE ANAYASAL DÜZENİN KURULMASI ( 1. ve 2. Meşrutiyet)
4 CUMHURİYETİN İLANI
5 ve ÇOK PARTİLİ SİYASAL HAYATA GEÇİŞ DENEMELERİ (1923-1939)
6 TÜRKİYE''DE İÇ VE DIŞ POLİTİK GELİŞMELERİN DEMOKRASİYE ETKİSİ (1939-1950)
7 ÇOK PARTİLİ SİSTEMİN KURULUŞU (1946-1950)
8 ARA SINAV
9 DEMOKRAT PARTİ DÖNEMİ İÇ VE DIŞ POLİTİK GELİŞMELERİN SİYASAL HAYATA ETKİSİ (1950-1960)
10 TÜRK DEMOKRASİSİNE VURULAN DARBELER ( 1960-1983)
11 TÜRKİYE''DE SİYASAL HAYAT (1983-1991)
12 TÜRKİYE''DE SİYASAL HAYAT (1991-2002)
13 TÜRK SİYASETİNDE İÇ GELİŞMELER (2002-2017)
14 OKUNAN KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Demokrasi Tarihi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2 Osmanlı Devleti nden devralınan siyasal ve demokratik mirasın kavraması
3 Cumhuriyetin ilk yıllarındaki modernleşme ve demokrasinin alt yapısını oluşturma çabalarını açıklaması
4 Türkiye nin demokratikleşme sürecini, Batı nın demokratikleşme süreciyle kıyaslayarak
5 Osmanlı ve Cumhuriyet in demokratikleşme sürecindeki kırılma noktalarını analiz etmesi
6 Cumhuriyet döneminde demokrasinin yaşadığı sorunların nedenlerini analiz etmesi
7 Türkiye nin demokrasi tarihini, dünya ve Avrupa ülkeleriyle kıyaslayarak değerlendirmesi
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı AHMAD,Feroz, Demokrasi Sürecinde Türkiye 1945–1980, Çev. Ahmet Fethi, Hil Yayınları, İstanbul 1996 ÇAVDAR, Tevfik , Türkiye’nin Demokrasi Tarihi 1839-1950, İnce Kitabevi, Ankara 2004. Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990. TARIK ZAFER TUNAYA, TÜRKİYE''DE SİYASAL GELİŞMELER 1-2, İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI. TARIK ZAFER TUNAYA, TÜRKİYEDE SİYASAL PARTİLER, İLETİŞİM YAYINLARI. KEMAL KARPAT, TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ, TİMAŞ YAYINLARI. ERİK JAN ZÜRCHER, MODERNLEŞEN TÜRKİYE''NİN TARİHİ, İLETİŞİM YAYINLARI. ALAIN TOURAINE, DEMOKRASİ NEDİR?, YAPI KREDİ YAYINLARI.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar