Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEPATİT VİRÜSLERİ İkinci Düzey MİK 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli teorik sunum ve uygulama
Dersin Amacı Hepatit virüsleri ve viral hepatitlerin laboratuvar tanısında uygulanan metodlar öğrenilecek ve öğrenciler laboratuarda bu metodları uygulayacaklardır.
Dersin Tanımı Hepatit virüsleri ve viral hepatitlerin laboratuvar tanısında uygulanan metodlar

Dersin İçeriği
1 HAV enfeksiyonu ve laboratuvar tanısı
2 HBV enfeksiyonu ve mikrobiyolojik tanısı
3 HBV enfeksiyonunun epidemiyolojisi ve korunma
4 HBV tedavisi- antiviraller
5 HBV’de antiviral direnç
6 HDV enfeksiyonu ve laboratuvar tanısı
7 HDV enfeksiyonunun epidemiyolojisi ve korunma
8 HCV enfeksiyonu
9 HCV’nin laboratuvar tanısı
10 HCV enfeksiyonunun epidemiyolojisi ve korunma
11 HEV enfeksiyonu
12 HGV, TTV ve SENV virüsleri
13 Otoimmun hepatit
14 Viral hepatit ve kanser
15 HBV’nin laboratuvar tanısında uygulanan serolojik yöntemler
16 DNA dizi analizi uygulamaları
17 HBV’de antiviral direncin sekans analizi ile araştırılması
18 HDV’nin laboratuvar tanısında uygulanan moleküler yöntemler
19 HCV’nin laboratuvar tanısında uygulanan serolojik yöntemler
20 HCV’nin laboratuvar tanısında uygulanan moleküler yöntemler

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hepatit virüsleri
2 viral hepatitlerin laboratuvar tanısında uygulanan metodlar
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Manual of Clinical Microbiology volume 2 (Versalovic J, Carroll KC, Jorgensen JH, Funke G, Landry ML, Warnock DW, eds) ASM Press 2011.
Yardımcı Kaynaklar Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections- Virology volume 1 (Mahy BW, Meulen VT, eds) ASM Press 2005.

Ders İle İlgili Dosyalar