Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ODY.İLERİ TEST YÖNTEMLERİ - II Birinci Düzey ODY 222 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET İLHAN ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Powerpoint sunusu şeklinde sınıfta yüzyüze
Dersin Amacı Odyolojik ileri tanı yöntemlerini, çalışma mantığını, bu kapsamda kullanılan testleri yapma tekniklerini öğretmek ve tanıya yardınmcı olacak yorumlama kabiliyetini geliştirmek
Dersin Tanımı Bir odyometristin gelişmiş bir klinikte çalışabileceği şekilde ileri tanı yöntemlerini anlamasını ve uygulayabilecek yeteneği kazanmasını sağlar

Dersin İçeriği
1 İleri test yöntemlerinin amaçları ve kullanım yerleri
2 İleri test yöntemlerinin amaçları ve kullanım yerleri
3 Otoakustik emisyonlar
4 Otoakustik emisyonlar
5 İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş
6 İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş
7 Elektrokokleografi (ECoG)
8 Elektrokokleografi (ECoG)
9 Elektrokokleografi (ECoG)
10 İşitsel beyinsapı yanıtları (ABR)
11 İşitsel beyinsapı yanıtları (ABR)
12 İşitsel beyinsapı yanıtları (ABR)
13 Doğumdan itibaren çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi için kullanılan ileri test yöntemleri
14 Doğumdan itibaren çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi için kullanılan ileri test yöntemleri
15 final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri test yöntemlerine ne zaman başvurulması gerektiğini bilme
2 Hangi ileri test yönteminin hangi durumlar için uygun olduğunu bilme
3 Otoakustik emisyon testlerinin çalışma prensiplerini, kullanım parametrelerini ve amaçlarını bilme
4 Otoakustik emisyon testlerini yapabilme ve yorumlayabilme becerisi
5 İşitsel uyarılmış potansiyellerin çalışma prensiplerini, kullanım parametrelerini ve amaçlarını bilme
6 Elektrokokleografi testinin kullanım alanlarını bilme
7 İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtı testinin kullanım parametrelerini ve amaçlarını bilme ve testi yapabilme becerisi
8 Doğumdan itibaren çocuklarda işitme taraması ve ileri test yöntemlerinin kullanımı
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar