Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ŞİİR: SEÇME ESERLER Üçüncü Düzey ELIT609 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Belirtilmemiş
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Eugene Steele
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Dersi başarı ile bitiren öğrenciler, modern şiirin İngiltere ve Amerika'daki tarihi, edebi kelime dağarcığı ve konuyla bağlantılı alanlarda yetkinliğe kavuşacaklardır.
Dersin Tanımı Bu ders, Birleşik Krallık ve Birleşik Devletlerdeki modern şiir yazarlarını ilgilendiren konuları ve teknikleri eleştirel bir açıdan incelemektedir.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Modern Şiirin Temsilcileri
2 Thomas Hardy, Ezra Pound, Wilfred Owen
3 H.D
4 T.S. Eliot
5 Hart Crane
6 William Carlos Williams
7 Langston Hughes
8 The Beat Poets
9 Marianne Moore
10 Wallace Stevens
11 Elizabeth Bishop
12 Sylvia Plath
13 Ted Hughes
14 Seamus Heaney
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders, öğrencinin önceden belirlenmiş çok çeşitli konularda sözlü sunumlar yapma becerisini geliştirir.
2 Öğrenci, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki modern şiirin tarihinden haberdar olur.
3 Öğrenci, alanla ilgili konularda ve edebi kelime dağarcığı açısından yetkinleşir.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 20 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı The Northon antology of Modern and Contemporary Poetry. Ramazani et al, eds. N.Y. 2003
Yardımcı Kaynaklar Poets.org, The Poetry Foundation, Bartleby.com

Ders İle İlgili Dosyalar