Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GEN MUTASYONLARI VE DNA TAMİR MEKANİZMALAR-I İkinci Düzey VGB 541 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör DOÇ. DR. ESMA GAMZE AKSEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik açıklama uygulama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
Dersin Amacı Biyoinformatik biliminin içerisinde yer alan istatistik yöntemleri ele alınarak uygulama sürecine ilişkin temel bilgilerin verilmesi
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Allel sayısı, gen çeşitliliği, soydaşım katsayısı gibi toplam istatistikler
2 Allelik, genotipik ve haplotipik frekansının tahmini
3 Hardy-Weinberg eşitliği ve Bağlantı dengesizliği
4 Tasarım Çekirdek kümesi veya haplotip etiketleme işaretçilerinin seçimi
5 Popülasyon farklılaştırma testi; Klasik F İstatistikleri
6 Popülasyon farklılaştırma testi; Klasik F İstatistikleri
7 Vize Sınavı
8 Popülasyona özgü F-İstatistiği
9 Popülasyona özgü F-İstatistiği
10 Filogenetik analizler, Frekans, uzaklık ve ağaç analizi
11 Birliktelik analizi
12 Farklı tasarımlar için ortaklık testi
13 SNP simülasyon ve tanımlama gibi yardımcı program araçları
14 Mantel Olasılık tabloları için test ve tam p değerleri
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Biyoinformatik Alanında İstatistik, Ezgi Ayyıldız, Vilda Purutçuoğlu , Nobel Yayın Dağıtım, 2014 Introduction to Bioinformatics A Theoretical And Practical Approach, Krawetz, Stephen A., Womble, David D, 2003
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar