Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ADAPTİF SİSTEM TASARIMI Birinci Düzey MEM 602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersin Veriliş Şekli Her bir konu ile ilgili teorik bilgiler verildikten sonra, bilgisayar destekli simülasyonlar ve uygulamalar gerçekleştirilir Bunun yanı sıra, öğrencilere ödev çalışmaları da verilmektedir.
Dersin Amacı Adaptif sistemlerin anlaşılması
Dersin Tanımı Stokastik süreçler ve analizlerinin anlaşılması, Adaptif sistem modelleme ve adaptif gürültü giderimi uygulamalarının anlaşılması,Türeve dayalı algoritmaların ve adaptif sistemlerin tasarımında kullanımlarının anlaşılması, Adaptif FIR ve IIR süzgeç tasarımlarının anlaşılması.

Dersin İçeriği
1 Adaptif İşaret İşlemenin Temel Kavramları
2 Adaptif İşaret İşlemenin Temel Kavramları
3 Adaptif Sistemlerin Özellikleri
4 Adaptif Sistemlerin Uygulamaları
5 Adaptif Sistemlerin Uygulamaları
6 Adaptif Süzgeç Yapıları ve Adaptasyon Algoritmaları
7 Adaptif Süzgeç Yapıları ve Adaptasyon Algoritmaları
8 ARA SINAV
9 Adaptif Sistem Modelleme
10 Adaptif Gürültü Giderimi
11 Geribeslemesiz Adaptif Sistemlerin Tasarımı
12 Geribeslemesiz Adaptif Sistemlerin Tasarımı
13 Geribeslemeli Adaptif Sistemlerin Tasarımı
14 Geribeslemeli Adaptif Sistemlerin Tasarımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Adaptif sistemlerin tasarımlarının anlaşılması
2 Sayısal FIR Süzgeç yapılarının anlaşılması
3 Sayısal IIR Süzgeç yapılarının anlaşılması
4 Türeve dayalı adaptasyon algoritmalarının anlaşılması
5 Adaptif Gürültü Giderimi uygulamasının anlaşılması
6 Adaptif Sistem Modelleme uygulamasının anlaşılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S. Haykin, Adaptive Filter Theory,Prentice Hall,2002.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar