Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SES BİLGİSİ II Birinci Düzey ÇDE102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Çince
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DEPING ZHANG
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çince sesbilgisi ve fonetik alfabesi öğretilerek, basit cümleleri anlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Çince telaffuzun öğretilmesi ve alıştırma yapılması.

Dersin İçeriği
1 Çincedeki Ünlü ve Ünsüz Seslerle İlgili Alıştırmalar (1)
2 Tonlarla İlgili Alıştırmalar (1)
3 Telaffuz ve Tonlama Alıştırmaları (1)
4 Çincedeki Ünlü ve Ünsüz Seslerle İlgili Alıştırmalar (2)
5 Tonlarla İlgili Alıştırmalar (2)
6 Telaffuz ve Tonlama Alıştırmaları (1)
7 Dinleme Anlama(1)
8 Ara Sınav
9 Dinleme Anlama(2)
10 Dinleme Anlama(3)
11 Dinleme Anlama(4)
12 Dinleme Anlama(5)
13 Dinleme Anlama(6)
14 Dinleme Anlama(7)
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Çince sesletimi okuyabilir ve sesleri çıkarabilirler.
2 Öğrenciler Çince sesletimi okuyabilir ve sesleri çıkarabilirler.
3 Öğrenciler kısa cümleler kurarak konuşabilirler.
4 Öğrenciler günlük ifadeleri kullanarak iletişim kurabilirler.
5 Öğrenciler günlük basit ifadeleri anlayabilirler.
6 Ses tonlarını değişimini öğrenirler
7 Öğrenciler kendilerini ifade edebilme becerisi edinirler.
8 Günlük konuşma kalıpları verilerek öğrencilerin rahat konuşabilmesi sağlanır.
9 İfadeleri zenginleştirici kalıplar öğretilir.
10 Fonetik ve ses tonlarını öğrenirler.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010. 2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar