Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EGZERSİZ BİYOKİMYASI VE OBEZİTE Birinci Düzey EBK521 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu derste; egzersiz ve obezitenin biyokimyasal parametreler üzerine etkisi ve ek olarak obezitenin vucud üzerindeki disfonksiyonları vurgulanacaktır. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere egzesiz ve obezitenin biyokimyasal parametrelere etkisini öğretmektir.
Dersin Tanımı Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.

Dersin İçeriği
1 EEGZERSİZ BİYOKİMYASI Egzersizin Etkilediği Biyokimyasal Yapılar: Kan
2 Aminoasitler
3 Proteinler
4 Karbohidratlar
5 Lipidler
6 SINAV
7 Enzimler
8 Hormonlar
9 Endokrin bezler
10 OBEZİTE BİYOKİMYASI Obezite ve vucud kompozisyonu
11 Obezite ve kan lipidleri
12 Obezitenin sağlık sorunları
13 Obezite ve Diabetes Mellutus, Koroner damar hastalıkları, Hipertansiyon, Solunum hastalıkları, Psikolojik sorunlar, Mekanik yetersizlik
14 Obezitenin tedavisi
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere egzesiz ve obezitenin biyokimyasal parametrelere etkisini öğretmektir.
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mougios, Vassilis. Exercise biochemistry. US, Human Kinetics. 2006 Houston, Michael E. Biochemistry primer for exercise science. 3rd ed. 2006 J.R. Poortmans. Principles of exercise biochemistry. 3rd ed. Basel: Karger. 2004. Mark Hargreaves, Martin Thompson. Biochemistry of exercise X. USA: Human Kinetics. 1999. Peker İ, Çiloğlu F, Buruk Ş, Bulca Z. Egzersiz Biyokimyası ve Obezite, (Exercise Biochemistry and Obesity). Nobel Tıp Kitabevleri. 2000. Andrew P. Hills, Neil A. King and Nuala M. Byrne. Children, Obesity and Exercise, Prevention, treatment and management of childhood and adolescent obesity. Taylor & Francis. 2007.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar