Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PLANLAMADA MODELLER VE UYGULAMALAR Birinci Düzey ŞBP628 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin önkoşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EBRU KAMACI KARAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulama
Dersin Amacı Dersin ana amaçları model kavramının ne olduğu ve planlamada modellerin hangi amaçlarla kullanıldığı, kullanılan model türleri (Gravity, Lowry-Garin) ve coğrafi bilgi teknolojileri kullanılarak geliştirilen son jenerasyon modellerin kullanım alanlarına dair katılımcılarda farkındalık yaratmaktır.
Dersin Tanımı Kent planlamada kullanılan modeller ve uygulamalar

Dersin İçeriği
1 Derse giriş
2 Teori ve Model kavramları, Model’in nitelikleri ve kent planlamada model olgusuna giriş
3 Model türleri, farklı model türlerinin kullanım alanları ve planlama ile ilişkisi Planlamada model’e neden ihtiyaç var? Planlamada modellerin nerelerde ve hangi amaçla kullanıldığı,
4 Ödev konularının belirlenmesi, literatür çalışması
5 Ödev teslimleri ve sunumları
6 Kentsel gelişme ve erişim modelleri: Lowry modeli ve diğerleri, Kentsel gelişme ve erişim modelleri: UrbanSim ve diğerleri ödev konularının belirlenmesi
7 ödev teslimi ve sunumları
8 Ara sınav
9 Kentsel dinamik modelleri: Cellular Automata
10 Kentsel dinamik modelleri: Agent-Based Kentsel dinamik modelleri: Fractals ve diğerleri
11 Ödev teslimleri ve sunumları
12 Ödev teslimleri ve sunumları
13 Ödev teslimleri ve sunumları
14 Ödev Teslimleri ve Sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 teori ve model olgularını kavramak
2 planlamada model kullanımını kavramak,
3 planlamada modellerin kullanım alanlarına hakim olmak
4 .
5 .
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kentsel Tasarım
2 Kent ve Bölge Planlama
3 Ulaşım
4 Peyzaj
5 Ekoloji
6 Sosyoloji
7 Şehircilik Tarihi
8 Sanat Tarihi
9 Kentsel Koruma
10 Bilgisayar Destekli tasarım
11 Kentsel Coğrafya
12 Mimarlık Bilgisi
13 Ekonomi
14 Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15 İstatistik
16 İmar Hukuku
17 Çizim ve Sunum Teknikleri
18 Planlama Kuram ve Teknikleri
19 Yabancı Dil
20 Genel Kültür
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Dökmeci, V. (2005), Planlamada Sayısal yöntemler, İTÜ Yayınları, İstanbul Utkucu, T. ? 1. Bölüm: Kentleşme ve Kent Planlaması, Milli Emlak G. http://www.milliemlak.gov.tr/documents/10326/21622/Tamer_UTKUCU.pdf

Ders İle İlgili Dosyalar